آشنایی با تجربیات دانشگاهیان داخلی و خارجی با توسعه تعاملات فرهنگی

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم از توسعه تعاملات فرهنگی دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های خارجی به منظور ارتقای سطح علمی و آشنایی با فرهنگ و.. دانشگاهیان داخلی و خارجی خبر داد.

دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه وزارت علوم در زمینه برقراری تعاملات فرهنگی با کشورهای خارجی دارای اولویت‌هایی است، گفت: کشورهایی که در زمینه‌های علمی و بین‌المللی تعاملات خوبی با دانشگاه‌های ایران دارند؛ کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، هلند و آلمان، کشورهای شرقی شامل چین، روسیه و هند و کشور اندونزی در شرق دور مورد توجه هستند، البته در زمینه برقراری تعاملات بین‌المللی محدودیت خاصی برای وزارت علوم وجود ندارد، اما برخی از کشورها در اولویت قرار دارند.

وی افزود: همچنین در زمینه برقراری تعاملات فرهنگی بین دانشگاه‌های ایران و کشورهای خارجی، کشورهای همسایه و بخصوص اسلامی مانند عراق، لبنان، پاکستان، ترکیه و... در اولویت هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم با بیان زمینه های برقراری تعاملات فرهنگی بین وزارت علوم و دانشگاه‌های کشورهای خارجی اظهار کرد: این تعاملات که با هماهنگی وزارت علوم و مشارکت دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، در حوزه آشنایی دانشگاهیان با قابلیت‌های فرهنگی متقابل است، مثلا در کشور عراق سفرهای زیارتی، در کشور لبنان دوره‌های آموزش فرهنگی، در کشور اندونزی توسعه همکاری‌های قرآنی و در کشورهای دیگر، تبادل تجربیات و توسعه مراودات برای افزایش آشنایی است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار