تقسیم‌بندی شاعران انقلاب کاری دشوار است

با وجود تنوعی که در بین شاعران انقلاب دیده می‌شود، دسته‌بندی شاعران این دوره امکان ندارد.

محمدرضا سهرابی‌نژاد، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ورود افراد زیادی به شعر گفت: برخی شاعران با شعر آشنایی کاملی ندارند. در شعر برخی دیگر غلط‌های املایی دیده می‌شود‌. با وجود آن این افراد به عنوان شاعر مطرح می‌شوند. 

وی افزود: در میان شاعران افرادی هستند که با شعر گذشته آشنایی دارند. برخی در حال و هوای انجمن‌های ادبی شعر می‌سرایند. افراد نوگرا نیز میان آنها دیده می‌شود. این افراد با زبان روز زندگی می‌کنند. یک عده نیز به سرودن شعر درباره انقلاب و اصل شعر آیینی می‌پردازند. در بین آن‌ها شاعرانی هستند که در حال و هوای عاشقانه خود به سر می‌برند. برخی نیز شعر استخوان‌دار و درست می‌گویند. با وجود این تنوع، نمی‌توان شاعران دوره انقلاب را دسته‌بندی کرد. دوره کنونی دوره گذار ادبی است.

این شاعر با اشاره به آنکه همه مدعی هستند که راه را درست می‌روند، اظهار داشت: عده‌ای در شعر به دنبال آفرینش ادبی هستند و شعر نو ارائه می‌دهند. به زمان نیاز داریم تا بتوان آفرینش نوینی در شعر ارائه داد. نیما بیست سال ادبیات ما را مطالعه کرد، سپس به آفرینش ادبی پرداخت. شعرهایی که هم اکنون مشاهده می‌کنیم، پر از غلط‌های املایی، دستوری و لغوی است. 

سهرابی‌نژاد ادامه داد: فرهنگسراها و سراهای محله نیز در این میان شاعران بی‌اطلاع را تشویق می‌کنند. در عرصه شعر هرکس راه خود را می‌رود. در این میان کسانی موفق می‌شوند که اساس کار خود را در این عرصه بر پایه‌های گذشته نهاده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار