در «نقد شعر» می‌خواهیم سلیقه مخاطب را ارتقا دهیم

برنامه «نقد شعر»، اولین برنامه در رسانه ملی است كه مستقیما به خود شعر می پردازد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ سعید بیابانكی، شاعر، با بیان اینكه در جامعه ما نسبت به شعر، عطش وجود دارد، گفت: به‌ویژه جوانان و نوجوانان ما، علاقه بسیاری به ادبیات و شعر دارند و لازم است از مجاری درست و صحیح، این نیاز آن ها پاسخ داده شود.

بیابانكی كه مدتی است برنامه «نقد شعر» را از شبكه چهار سیما اجرا می كند، درباره این برنامه توضیح داد: ایرانی ها علاقه ویژه ای به ادبیات و به ویژه شعر دارند. بنابراین می توان گفت برنامه «نقد شعر»، اولین برنامه در رسانه ملی است كه مستقیما به خود شعر می پردازد آن هم به صورتی كه هم مخاطب عام و هم مخاطب خاص را شامل می شود.

وی تاكید كرد: رویكردمان در برنامه «نقد شعر» این بوده كه به یك برنامه چالشی تبدیل شود و مانند برنامه 90 كه طرفداران خودش را پای تلویزیون می نشاند، این برنامه هم پاسخ گوی نیاز طرفداران شعر باشد. طرفداران شعر معمولا در هر خانه ای پیدا می شوند و در بازخوردهایی كه ما گرفته ایم، این برنامه تاكنون موفق شده علاوه بر اینكه اهالی شعر و ادبیات را به خود جذب كند، در كنار آن ها سایر اعضای خانواده را نیز به شعر و ادبیات علاقه‌مند كرده است.

این شاعر درباره مخاطبان این برنامه گفت: ما از چهره های دانشگاهی، شاعران، روزنامه نگاران، منتقدان و ... در طیف های مختلف دعوت كرده ایم كه در این برنامه حاضر شوند. تاكنون در برنامه های مختلف به شعر طنز، شعر انقلاب، شعر مستقل و روشنفكری و حتی ترانه و سرود پرداخته ایم و تلاش داشته ایم این برنامه بتواند سلیقه های مختلف شعری را تامین كند. خوشبختانه به نظر می رسد این اتفاق هم افتاده و «نقد شعر» از برنامه های پربیننده شبكه چهار ارزیابی شده است.

شاعر مجموعه شعرهای «یلدا»، «نامه های كوفی»، «رد پایی بر برف» و ... با اشاره به تاثیر برنامه‌های فرهنگی بر شرایط اجتماعی نیز توضیح داد: اینكه بیننده ای یك ساعت وقتش را با ادبیات، گفت‌وگوی منطقی و فضای عاطفی شعر سپری كند، می تواند در بهبود شرایط اجتماعی تاثیرگذار باشد. 

بیابانكی افزود: در شرایطی كه فضای مجازی وقت بسیاری از نوجوانان و جوانان را گرفته و شعرهایی در این فضا دست به دست می شود كه از ارزش هنری و ادبی برخوردار نیستند، یكی از اهداف ما در برنامه «نقد شعر» این است كه سلیقه مخاطب را ارتقا بدهیم و به طرفداران شعر نشان بدهیم كه این اشعار، همه ادبیات نیست بلكه ما ادبیات فاخر داریم كه از ارزش های ادبی و علمی برخوردارند و از گنجینه های كشورمان محسوب می شوند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار