اردبیل؛

اجرای طرح آرامش بهاری در 21 امامزاده و بقعه شاخص استان اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت:‌ در ایام تعطیلات نوروزی شاهد اجرای موفق طرح آرامش بهاری در بیش از 21 امامزاده و بقعه شاخص استان اردبیل بودیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام اکبر قیامی در جلسه بررسی و تشریح نتایج و دستاوردهای اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان اردبیل اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی شاهد اجرای موفق طرح آرامش بهاری در بیش از 21 امامزاده و بقعه شاخص استان اردبیل بودیم.

وی تصریح کرد: این طرح از 28 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه 95 در بقاع متبرکه شاخص اجرا شد و در این مدت پذیرای بیش از 70هزار نفر زائر بودیم که در این ایام سعی کردند با حضور در این مکان‌های معنوی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهره‌ بگیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیشترین ورودی گردشگران و مسافران را به امامزاده‌ سیدصدرالدین و امامزاده صالح اردبیل، امامزاده سیدسلیمان فخرآباد در مشگین‌شهر و امامزاده عبدالله کلور برشمرد و گفت: با اتمام این طرح، دستاوردهای معنوی و فرهنگی بسیاری نصیب اوقاف استان شد.

قیامی افزود: در این طرح با برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه‌های مشاوره و پاسخگویی به احکام شرعی، سخنرانی‌های مناسبتی، برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و برگزاری سایر برنامه‌ها و برپایی نمازهای جماعت در خدمت گردشگران، مسافران و هموطنانمان بودیم.

وی با اشاره به برنامه‌های اولویت‌دار سال‌ 95 اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با رویکرد ترویج و ترغیب فرهنگ حسنه وقف بیان کرد: در کنار احیای موقوفات، زیباسازی و بهسازی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه و احقاق حقوق موقوفات سعی و تلاشمان بر افزایش بهره‌وری اقتصادی موقوفات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار