شهرداری نمره ای در خصوص عملکرد زنان کارتن خواب ندارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:شهرداری و دولت نمی‌توانند به خود نمره خوبی دهند چراکه مردم باید عملکرد آنان را بررسی کنند به همین منظور این دو نهاد در حوزه زنان در معرض آسیب، نمره خوبی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارن جوان؛ فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر با تاکید بر این‌که شهرداری تهران چندی پیش اقدام به جمع آوری معتادان کارتن‌خواب از جمله زنان کارتن‌خواب کرده بود، اظهار داشت: بارها از شهرداری تهران خواستار تقدیم کردن طرح و برنامه خود برای بررسی به شورای شهر شدیم تا بحث آماده بودن یا نبودن زیرساخت‌ها و عدم هماهنگی روشن شود و اقدام عجولانه‌ای صورت نپذیرد.

وی با تاکید بر این‌که نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری معتادان کارتن‌خواب کرد و شهرداری تهران نیز ضمن تجهیز کمپ شفق آن را در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرارداد، افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدام نسنجیده‌ای انجام داد و پیمانکار این کمپ را درست انتخاب نکرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به حضور نگهبانان مرد در کمپ شفق اشاره کرد و گفت: معمولا مردانی در محوطه نگهداری زنان تردد می‌کنند در حالی که زنان روسری بر سر نداشته و بهداشت عمومی نیز در این کمپ رعایت نمی‌شد.

دانشور با تاکید بر این‌که شهرداری تهران قرار بود مراکز بهاران را آماده کند، تصریح کرد: مددکاران و وزارت بهداشت دیر به میدان عمل آمدند و نتوانستند به خوبی اقداماتی را انجام دهند چرا که پزشک وزارتخانه نتوانست باردار بودن برخی زنان را تشخیص دهد به همین دلیل شاهد حضور زنان باردار در شفق هستیم.

وی ادامه داد: جالب است که پزشک نتوانسته بارداری یک زن 6 ماهه را تشخیص دهد.

دانشود با بیان این‌که اردیبهشت‌ماه امسال دستگاه‌های مذکور گزارش عملکرد خود در این حوزه را ارائه خواهند داد، گفت: شهرداری و دولت نمی‌توانند به خود نمره خوبی دهند چراکه مردم باید عملکرد آنان را بررسی کنند به همین منظور این دو نهاد در حوزه زنان در معرض آسیب، نمره خوبی نخواهند داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که شهرداری در طراحی مددسراها تنها اولویتش مردان معتاد بود و به زنان معتاد توجهی نداشته است، تصریح کرد: در بحث مراکز، زنان در اولویت قرار ندارند در حالی که چندی پیش دختر 19 ساله‌ای را مجددا در دروازه غار دیدم که به کمپ شفق منتقل شده بود اما در شب عید آن‌ها را مجددا رها کرده و این دختر 19 ساله پس از 4 ماه پاکی مجددا به مصرف مواد مخدر روی آورده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار