رای نهایی پرونده گازی ایران و ترکیه تابستان اعلام می شود

مدیرامور بین الملل شرکت ملی گاز ایران از احتمال اعلام رای نهایی پرونده گازی ایران و ترکیه در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عزیزا.. رمضانی مدیرامور بین الملل و بازرگانی شرکت ملی گاز ایران درباره شکایت دوم گازی ترکیه علیه ایران با اشاره به این که هنوز رای نهایی درباره این پرونده صادر نشده است، اظهارکرد: احتمال می رود رای نهایی این پرونده تابستان اعلام شود.

وی درباره صادرات گاز به بغداد با اشاره به این که این قرارداد آماده اجرایی شدن است و ایران اعلام کرده است از نیمه فروردین ماه آمادگی تحویل گاز را به این کشور دارد، تصریح کرد: ایران منتظر است عراق شبکه لوله کشی داخلی را آماده کند و پس از آن، گاز را به این کشور تحویل دهد.

مدیرامور بین الملل و بازرگانی شرکت ملی گاز ایران در این باره که آیا عراق زمانی را برای دریافت گاز ایران اعلام کرده است، افزود: پیش تر اوایل اردیبهشت ماه را اعلام کردند، اما به تازگی در این باره، زمانی را مشخص نکردند.

امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت ١٨ اسفندماه پارسال پس از دیدار بیژن زنگنه، وزیر نفت با فیاض حسن نعمه، معاون وزیر نفت عراق درباره صادرات گاز به عراق به شانا گفته بود: ایران آماده است سه هفته آینده گاز را در مرز به این کشور تحویل دهد و امیدواریم آنها نیز آماده دریافت گاز از ایران باشند؛ البته ٢٠ کیلومتر از خط لوله انتقال گاز در خاک عراق (دیاله) هنوز تکمیل نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار