تحقق شعار سال با تکیه بر سرمایه مردمی و بخش خصوصی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به کار گرفتن سرمایه مردمی و حمایت از بخش خصوصی و تولید مهمترین گام برای تحقق شعار سال است.

ابوذر ندیمی نایب  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اصلاح قوانین و هماهنگی بین دستگاه‌ها جهت به کار گرفتن سرمایه مردمی مهمترین گام برای تحقق شعار سال است.

وی همچنین تصریح کرد: در سال جاری منابع دولتی کمک زیادی به ما نمی‌کند بنابراین قوانین بازدارنده‌ای را که مانع حضور تمام عیار بخش خصوصی و تعاونی ها می‌شود را باید از میان برداریم و بخش خصوصی را هم در داخل و هم در خارج وارد عرصه اقتصادی کنیم.

ندیمی همچنین گفت: باید تعاملی سازنده با سرمایه‌گذاران خارجی داشته باشیم و در این راستا از ایرانی‌های مقیم کشورهای دیگر و سرمایه‌گذاران آن کشورها برای جذب سرمایه کمک بگیریم.

**جذب سرمایه‌گذار در راستای کمک به تولید

ندیمی در خصوص احیای واحدهای تولیدی نیز افزود: برای فعالیت بخش خصوصی در صنعت و کشاورزی با مشکلات اساسی مواجه هستیم نخست آنکه باید موانع مختلف را برای بهبود فضای کسب و کار از میان برداریم دومین مسئله هم تامین مالی است که باید از طریق جذب و تقسیم منابع فرصت جدیدی را برای این بخش‌ها ایجاد کنیم.

ندیمی همچنین عنوان کرد: باید تمام توجه ما متمرکز بخش تولید باشد و همچنین تا حد امکان خام‌فروشی در صنایع مختلف را کاهش داده و با تبدیل به مواد خام به فرآورده‌ها صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار