هدفگیری انقلاب با بازی 1979+تصاویر

دشمنان قسم خورده کشور این بار نه با فیلم و ابزارهای دیگر بلکه با یک بازی رایانه ای انقلاب را هدف قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیش از 30 میلیون نفر در سراسر جهان، بخشی از اوقات فراغت خود را با بازی‌های رایانه‌ای پر می‌کنند که بالغ بر 10 درصد آنها بین 4 تا 7 ساعت از زندگی روزمره‌شان را به بازی با رایانه اختصاص داده‌اند؛ این آمار گستردگی بازی‌های رایانه‌ای را نشان می‌دهد.

چنانچه میزان درآمد و سود شرکت‌های فیلم سازی و بازی‌های رایانه‌ای را ملاک قرار دهیم. به گزارش بسیاری از سایتها صنعت بازی‌های رایانه‌ای از سینما پیشی گرفته است. بعنوان مثال در شش ماه نخست سال ‌2007، فروش بازی‌های رایانه‌ای درکشورهای اروپایی از فروش فیلم‌های هالیوودی بسیار بیشتر بوده است. این روند به صورت صعودی در حال ادامه است.

نوید خوانساری طراح بازی‌های GTA  و Max Payne، این بار با استفاده از یک طرح جدید، تاریخ انقلاب ایران را هدف قرار داده‌ است.  این بازی به طور کامل به وقایع و حوادث پایتخت ایران، تهران، در سال های 1979 میلادی می ­پردازد و حتی اسم آن نیز ” انقلاب 1979" است. موضوع بازی کاملا مربوط به حوادث سرنگونی شاه و انقلاب است. این بازی دارای داستان چند مسیره است به گونه­ ای که بازیکن در حین بازی و با توجه به تصمیمات خود مسیر پیشرفت داستان را مشخص می­ کند.

بازی 1979

خوانساری در مصاحبه خود با سی ان ان (CNN) بازی 1979 را یک بازی ”دنیای باز" قلمداد می­ کند و در بخشی از این گفتگو می گوید: "در نسل جدید به خصوص در غرب و سایر کشورهای دنیا ایران را به عنوان جایی می شناسند که زنان آن محجبه و مردان آن ملا هستند. من برای تغییر این دیدگاه و دیدن سالهای دهه 70 میلادی توسط مردم جهان این بازی را تولید کردم. "

کرد میهن رییس ستاد مبارزه با بازی های غیر مجاز رایانه ای در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان راجع به سازنده این بازی گفت: طراح بازی های رایانه ای پر مخاطب جهان  متاسفانه یک ایرانی  است که هوش خود را صرف ساخت بازی هایی با اهداف ضد ایرانی می کنند.

وی بیان کرد: حدود 4 سال پیش نیز بازی دیگری با اهدافی کاملا مشخص در سطح جهان منتشر شد. کرد میهن ادامه داد : من در همان زمان اطمینان داشتم که این حرکت دوباره تکرار خواهد شد و با ارائه بازی "1979" با هدف زیر سوال بردن ارزش های انقلاب اسلامی دست به ارائه این بازی زده اند.


بازی 1979

رییس ستاد مبارزه با بازی های غیر مجاز رایانه ای تصریح کرد:در حوزه بارگذاری و دانلود در شبکه ها و سایت های مختلف نمی توان هر گونه دسترسی را قطع کرد اما ما به عنوان یک نهاد نظارتی اقدامات سلبی و برخورد با ارائه این بازی ها را به شدت انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما باید کاری کنیم که مخاطبین به این بازی ها میل نداشته باشند و خانواده ها هم نقش نظارتی خود را فراموش نکنند چرا که بازی های رایانه ای به عنوان یک عامل اساسی می تواند بر روح و روان کاربران خود تاثیر بگذارد.

بازی 1979

بازی 1979

کرد میهن در مورد روش های مقابله و جایگزین این بازی ها با مدل های بومی آن گفت: ما در ارائه و ساخت بازی های رایانه ای کم استعداد نداریم اما باید سرمایه گذاری و هزینه کافی داشته باشیم متاسفانه ما برای اجرای طرح های بسیار جالب ارائه شده بودجه کافی نداریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.