ارومیه؛

تشکیل جلسه با صاحبان واحدهای تولید شن و ماسه اشنویه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت: با دعوت از واحدهای تولید شن و ماسه شهرستان اشنویه و نیز مدیر عامل واحد لبنیاتی بیریوان شیر اشنویه جلسه ای با عنوان بررسی مسائل زیست محیطی مرتبط با واحدهای مذکور و در راستای ارائه راه حل ها و راهکارهای زیست محیطی به منظور پیشگیری از معضلات زیست محیطی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه ؛ بقالی ضمن بر شمردن اهمیت رودخانه ها بعنوان یکی از اکوسیستم های آبی تاثیر گذار بر زندگی مردم، رودخانه گدار اشنویه را یک سرمایه گرانبها برای توسعه شهرستان توصیف و گفت : اداره محیط زیست اشنویه در سالجاری با قاطعیت با واحدهای متخلف در زمینه ایجاد آلودگیهای زیست محیطی برخورد خواهد نمود.

در ادامه هر یک از اعضای جلسه با بر شمردن مشکلاتی به تبیین دیدگاههای خود پرداخته و متعهد شدند ، با تعامل و جدیت و بهره گیری از ضوابط زیست محیطی در راستای حل مشکلات زیست محیطی قدمهای موثری را بردارند. در حال حاضر مشکل مشترک اکثر واحدهای تولید شن و ماسه دانه بندی شده کمبود مکان مناسب جهت احداث حوضچه های ترسیب و همچنین تعلل در تخلیه حوضچه های موجود می باشد.

در ادامه جلسه رشیدی مدیرعامل شرکت تولید لبنیاتی بیروان شیر با ارائه قرارداد منعقده با کارفرمای مرتبط از احداث واحد تصفیه خانه مناسب برای حل معضلات زیست محیطی خبر داد وابراز امیدواری نمود که در سالجاری با راه اندازی تصفیه خانه ای پیشرفته نسبت به رفع آلایندگیهای موجود اقدام شود.

در شهرستان اشنویه هم اینک 7واحد تولیدی در زمینه تولید شن و ماسه فعالیت می کنند و اقدامات لازم درخصوص ارائه خوداظهاری و عقد قرارداد با آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست بعمل آورده اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.