لرستان؛

وجود ۸٠٠ بیمار سرطانی در بروجرد

عضو انجمن سرطان شناسي ايران گفت: طبق آمار، 650 هزار بيمار سرطاني در كشور وجود دارد که از این تعداد 800 بیمار سرطانی در بروجرد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، پروفسور ناصر پارسا مدیر موسسه خيريه مهيار بروجرد افزود: ۸٠٠ بيمار سرطاني از اين تعداد در شهرستان بروجرد مي باشند.
 
به گفته وي سالانه ۹٠ هزار تن از مردم ايران به سرطان مبتلا شده و به آمار يادشده اضافه مي شوند.
عضو انجمن سرطان شناسي ايران با بيان اينكه سرطان شكست پذير است، افزود: بيماران مبتلا به سرطان بايد آگاهي هاي لازم در خصوص اين بيماري را داشته باشند تا بتوانند سرطان را شكست دهند.

وي هدف از ايجاد موسسه خيريه مهيار را خدمت رساني به بيماران سرطاني و خاص عنوان كرد و گفت: اين موسسه از يك تا ۱٠ ميليون ريال كمك مالي با ارائه صورتحساب به بيماران سرطاني كمك مي كند.

عضو انجمن سرطان شناسي ايران و رئيس هيات مديره موسسه خيريه مهيار بروجرد افزود: تفاهم نامه هايي با مراكز مجهز، بيمارستان ها و پزشكان مطرح كشور در بخش سرطان امضا شده است.

وي گفت: بيماران سرطاني بروجرد با صدور معرفي نامه از طرف موسسه خيريه مهيار مي توانند از تخفيفات ويژه بهره مند شوند.

پروفسور پارسا افزود: كميته بانوان موسسه خيريه مهيار بروجرد با تخصص هاي مختلف در زمينه زنان و سرطان اقدامات شايسته اي از جمله برگزاري همايش هاي مختلف در زمينه آگاهي رساني و پيشگيري از سرطان بانوان انجام مي دهند.

وي گفت: موسسه خيريه مهيار بروجرد توسط خيرين اداره مي شود و تمام خدمات اين مركز به بيماران سرطاني و خاص رايگان است.

وي از احداث مركز توريست درماني سرطان در ماه هاي آينده در بروجرد خبر داد و اظهار كرد: اين مركز به همت موسسه خيريه مهيار بروجرد احداث مي شود.

عضو انجمن سرطان شناسي ايران افزود: در تلاشيم تا با احداث اين مركز اميد به زندگي در بيماران سرطاني تقويت شود و اين بيماران بدانند كه مبتلا شدن به سرطان به معني مرگ نيست زيرا ۵٠ درصد سرطان ها قابل پيشگيري و درمان است.

وي با بيان اينكه پنج ماه از افتتاح موسسه خيريه مهيار بروجرد مي گذرد، گفت: ۱۴۱ بيمار سرطاني بروجرد از خدمات رايگان اين موسسه برخوردار شده اند.

وي افزود: با تفاهم نامه هايي كه با بيمارستان ها، آزمايشگاه ها و پزشكان متخصص سرطان در تهران و اراك بسته شده است تا ۹٠ درصد هزينه ها به بيماران سرطاني تخفيف داده شده است.
رييس هيات مديره موسسه خيريه مهيار بروجرد گفت: تمام كمك ها و خدماتي كه در اين موسسه به بيماران سرطاني ارائه مي شود توسط خيرين انجام مي شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.