اصفهان؛

نخستین مددسرای بانوان در اصفهان

اولین مرکز سرپناه شبانه، ویژه زنان معتاد در اصفهان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،کارشناس اداره کل پیشگیری وامور اعتیاداستان اصفهان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اظهار داشت: نخستین مرکز سرپناه شبانه، ویژه زنان معتاد به نام «مدد سرای بانوان» با همکاری مشترک اداره کل بهزیستی استان ومعاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان به منظور ساماندهی زنان معتاد و کارتون خواب در کلان شهراصفهان با مبلغ 1500 میلیون ریال راه اندازی شد.

بیتا آگاهی گفت: سر پناه، مرکزی اقامتی پاره وقت یا تمام وقت برای افراد آسیب پذیر، بی سرپناه و کارتون خواب است تا شروع درمان وترک اعتیاد مددجویان زیر نظر کارشناسان در این محیط امن انجام شود.

وی با بیان اینکه اکنون دراستان دو مرکزسرپناه وجود دارد افزود: یک سرپناه ویژه مردان بوده که در این مکان مردان بی خانمان که راغب به درمان اعتیاد هستند با گرفتن خدمات به منظور کاهش آسیب های بهداشتی و اجتماعی ناشی از مصرف مواد به درمان های دارویی تشویق می شوند.

کارشناس اداره کل پیشگیری وامور اعتیاداستان اصفهان تصریح کرد:در مرکز سرپناه شبانه ویژه بانوان معتاد نیز علاوه بر ارائه خدمات اقامتی رایگان، آموزش های لازم وخدمات روان شناختی به مددجویان داده می شود.

کارشناس اداره کل پیشگیری وامور اعتیاداستان گفت: ورود به این مرکز بی سرپناهان به صورت داوطلبانه انجام شده و زمان شروع فعالیت این مرکز از 7 شب تا 7 صبح است.

هدف ازتاسیس این مرکز را کاهش آسیب های بهداشتی و اجتماعی ناشی از مصرف مواد زنان کارتون خواب است ،خدمات مشاوره ای و روان شناختی برای ایجاد انگیزه و تغییر در مددجویان از دیگر برنامه های این مرکز است.




انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار