تلاش ناتو برای جلوگیری از جنگ سرد با روسیه؛ آغاز مذاکرات مسکو و ناتو پس از 2 سال

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و روسیه مذاکرات خود را پس از 2 سال وقفه از سر می گیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پری تی وی، روسیه از احتمال از سرگیری مذاکرات با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از حدود 2 سال وقفه خبر داد. روابط مسکو و ناتو در سال 2014 در پی اختلاف نظر بر سر بحران اوکراین تیره و تار شد.

آلکسی مشکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد شورای ناتو- روسیه ممکن است بعد از حدود 2 سال نشستی برگزار کند. وی برگزاری این نشست را در هفته‌های آینده  محتمل دانست.

پیشتر ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو  روز چهارشنبه گفته بود این ائتلاف نظامی روند بحث با مقامات روس را برای «توافق بر سر دستور کار و سپس تشکیل جلسه مشترک» دنبال می‌کند.

استولتنبرگ  افزود: ناتو در پی تقابل با روسیه نیست. اعضای ناتو می کوشند از یک جنگ سرد جدید با مسکو اجتناب کنند. از این رو، ما در حال بررسی گفتگو با این کشور هستیم.

دبیرکل ناتو ضمن تاکید بر اینکه "شورای ناتو- روسیه" هرگز به حالت تعلیق در نیامده، افزود: در واقع ما دو جلسه در شورا پس از الحاق کریمه به روسیه داشته‌ایم. واقعیت این است که همکاری عملی (بین ناتو و مسکو) متوقف شده، (اما) گفتگوی سیاسی همچنان برقرار است.

اختلاف ناتو با مسکو زمانی شدت گرفت که شبه جزیره کریمه طی همه پرسی در مارس 2014 از اوکراینِ مورد حمایت اروپا جدا و به فدراسیون روسیه ملحق شد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار