وُکس: رشد فزاینده شیوع دیابت در جهان/خاورمیانه بالاترین رشد را داشته است+ نقشه

وُکس با انتشار نقشه شیوع دیابت در نقاط مختلف جهان، نسبت به رشد سریع این بیماری هشدار داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت تحلیلی «وُکس» در گزارشی نسبت به سرعت بالای رشد بیماری دیابت در سراسر جهان هشدار داد. در این گزارش با انتشار نقشه‌ای، شمار مبتلایان بزرگسال به دیابت و درصد ابتلا به این بیماری در سال‌های 1980 (1359) و 2014 (1393) با یکدیگر مقایسه شده است.

طبق این گزارش، آمار مبتلایان به دیابت در سال 1393 نسبت به 1359، چهار برابر شده است. بیشتر دیابتی‌ها در کشورهای فقیر زندگی می‌کنند. بالاترین رشد شیوع بیماری در کشورهای در حال توسعه -از جمله کشورهای واقع در خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب‌شرق آسیا- بوده است. سال 1359، آمار مبتلایان به دیابت 108 میلیون نفر بود. این تعداد در سال 1393 به 422 میلیون نفر افزایش یافت. 

در ادامه گزارش از شهرسازی، مصرف غذاهای فرآوری‌شده‌، شیرین و ارزان‌قیمت در کشورهای با درآمدهای پایین و متوسط به عنوان عوامل رشد شیوع این بیماری نام برده شده است. مکزیک، انگلیس و فرانسه برای مبارزه با این بیماری مالیات‌ها را بر مواد غذایی شیرین افزایش داده‌اند. کشورهای دیگر نیز از قبیل برزیل و آمریکا، با احداث پارک‌ها و مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری و دویدن، تلاش می‌کنند رشد این بیماری را کنترل کنند. 


وُکس: رشد هشدار دهنده شیوع دیابت در جهان/خاورمیانه بالاترین رشد را داشته است+ نقشه




انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار