اهواز؛

خوزستانی ها آماده وقوع گرد وغبار و رگبار پراکنده باشند

مدیر کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: بر اساس مدل های هواشناسی، گرد و غبار، وزش باد شدید و رگبار پراکنده در بیش تر نقاط خوزستان در هفته جاری پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری گفت: این وضعیت از دوشنبه تا آخر هفته جاری به دلیل حاکم شدن جو ناپایدار ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: وزش باد شدید موجب فعال شدن کانون های گرد و غبار داخلی و خارجی از کشور عراق میش ود که با شدت و ضعف در طول هفته ادامه می یابد و شدت بارش نیز در شمال خوزستان بیش تر است.

بهادری اظهار داشت: در هفته گذشته نیز به دلیل گرم شدن هوا در تراز میانی جو، ابرها به اندازه کافی رشد نکردند و بارش های پراکنده و خفیف در بخشی از نقاط خوزستان مشاهده شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اذعان کرد: در 24 ساعت گذشته آبادان و اهواز با 34 و ایذه با 10 درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده است.

بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار در روزهای روزهای 25 و 26 اسفند 1394، آلودگی در برخی شهرها به بیش از 15 برابر حدمجاز رسید و همچنین دید افقی در روز دوم فروردین 1395 در اهواز به 7 کیلومتر رسید.

خوزستان از اوایل دهه 80 با مشکل گرد و غبار روبه روست و کارشناسان سدسازی های بی رویه و خشک شدن تالاب ها به ویژه تالاب هورالعظیم را عامل اصلی این پدیده می دانند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.