قرارداد ۱۱۲ پروژه روستایی، در وزارت انکشاف دهات امضا شد

وزارت احیا و انکشاف دهات امروز قرارداد ۱۱۲ پروژه عام المنفعه را با نمایندگان شوراهای انکشافی به امضا رساند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،نصیراحمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات امروز در کنفرانس خبری قرارداد ۱۱۲ پروژه عام المنفعه را با نمایندگان شوراهای انکشافی و شرکت های خصوصی به امضا رساند.

آقای درانی در این نشست از تطبیق صد در صدی این پروژه ها در روستاها اطمینان داد و گفت: از پروژه ها از سه ماه تا یکسال مدت را در برمی گیرد تا تطبیق و به بهره برداری سپرده شود.

وی گفت: این پروژه ها شامل ۹۰ دیوار استنادی، کانال، سربند، جاده، پل و ۳۲ پروژه در بخش تهیه آب آشامیدنی بوده که به هزینه ۴۳۴ میلیون افغانی تطبیق خواهد شد.

وزیر احیا و انکشاف دهات تصریح کرد: ۹۰ پروژه به هزینه ۳۴۷ میلیون افغان توسط بانک انکشاف آسیایی تمویل می شود؛ در ولایات بلخ، بغلان، بدخشان، غور، پروان، بامیان، تخار، پکتیا، فاریاب، جوزجان، قندوز، ننگرهار، سمنگان، کنر و سرپل تطبیق می گردد.

همچنین آقای درانی خاطرنشان کرد: ۳۲ پروژه آب آشامیدنی که شامل ساختمان ۲۰ شبکه آبرسانی و حفر ۵۴ چاه سطحی و عمیق به هزینه ۶۰ میلیون افغانی به کمک مالی وزارت مالیه، سازمان یونسف و سارک در ولایات خوست، بامیان، پکتیا، کابل، بغلان، دایکندی، تخار، سمنگان، پروان و هلمند تطبیق می شود.

در صورت تطبیق این پروژه ها ۵۴۶۴۰ روز کاری برای کارگران فراهم می شود و ۶۵۳۶ خانواده از آن مستفید می گردند.

وزیراحیا و انکشاف دهات از تمام نمایندگان شوراهای انکشافی خواست که در تطبیق این پروژه ها توجه جدی کنند و با کیفیت لازم در زمان معین آن تکمیل و مورد استفاده مردم قرار دهند.

گفتنی است که وزارت احیا و انکشاف دهات در بیش از یک سال گذشته ۳۶۸ پروژه را مورد تطبیق قرار داده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، روستا ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار