آغاز بررسی های کشور در زمینه شیوع دیابت از اردیبهشت ماه

دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی زمان آغاز بررسی های کشور در رابطه با پیشگیری دیابت پس از سه سال را در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد.

علیرضا استقامتی دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی در گفت و گو  با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تاکنون سه دوره بررسی های کشوری برای پیشگیری از دیابت در ایران انجام شده است. البته بررسی های جزئی و مستمر صورت گرفته ولی در قالب کشوری نبوده اند.

وی با اشاره به تاثیر تنوع آب و هوای کشور در  دشواری بررسی و اعمال نتایج توضیح داد:بررسی روش های پیشگیری دیابت در کشور ما با توجه به وسعت و تنوع آب و هوایی استانها کار آسانی نیست. اولین دوره ی بررسی ها از 11 سال قبل آغاز شد و دوره ی پایانی آن بیش از سه 
سال پیش بود.

استقامتی نتایج بررسی های هفت ساله ی کشوری در زمینه ی دیابت را اینگونه اعلام کرد: بررسی ها نشان داد طی این هفت سال شیوع دیابت در افراد بالای 30 سال ، از 7.8 درصد به 11.5 درصد افزایش یافته است. قرار بر این است تا پس از گذشت بیش از سه سال از آخرین بررسی ها، اردیبهشت ماه سال جاری دوره ی جدیدی از بررسی ها آغاز شود.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی خاطرنشان کرد: دوره ی بعدی بررسی ها در خصوص پیشگیری از دیابت در سطح کشوری از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می شود و پیش بینی می شود با افزایش آمار روبه رو شویم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار