سمنان؛

تاكيد استاندار بر افزايش رشته های بومی در دانشگاه های استان

بايد دانشگاه ها به سمت بهره برداری از انرژی های نو و خورشيدی بروند و با استفاده از اين موضوع در بخش بيابان نيز فعاليت علمی انجام دهند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛استاندار سمنان با تاكید بر افزایش رشته های بومی دانشگاهی در استان سمنان گفت: فعالیت های دانشگاهی در این استان باید افزایش و رشته های خاص برای بهره برداری از موقیعت بومی هر منطقه ایجاد شود.

محمدرضا خباز در بازدید از پردیس آموزشی و پژوهشی امیركبیر شهرستان گرمسار افزود: باید دانشگاه ها به سمت بهره برداری از انرژی های نو و خورشیدی بروند و با استفاده از این موضوع در بخش بیابان نیز فعالیت علمی انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در این بازدید به فعالیت علمی و پژوهشی این دانشگاه زیرنظر دانشگاه امیركبیر اشاره كرد و گفت: این دانشگاه قرار است در آینده ای نزدیك بسیاری از فعالیت پژوهشی و علمی خود را به این شهرستان و پردیس گرمسار انتقال دهد.

غلامرضا كاتب افزود : امسال از اعتبارات ردیف ملی 60 میلیارد ریال بودجه جداگانه برای توسعه این پردیس اختصاص یافته است.

وی همچنین خواستار حل و فصل مشكل مالكیت دو گانه مجتمع آموزشی پردیس شد و گفت: متاسفانه در زمان حاضر این پردیس دارای مالكیت دو گانه است و شركت جهاد نصر به هیچ عنوان قصد حل و فصل موضوع را ندارد كه می طلبد مسئولان استان در این خصوص تلاش كنند تا با همكاری وزارت جهاد كشاورزی این موضوع به سرانجام برسد.

رئیس پردیس دانشگاهی امیركبیر گرمساردر این بازدید گفت: فعالیت های آموزشی پردیس از بهمن ماه سال 89 با ثبت نام و پذیرش دانشجویان در مقطع كارشناسی ارشد در دوره های آموزش الكترونیكی و روزانه و نوبت دوم آغاز شد و تا كنون 534 نفر دانش آموخته در دوره آموزش الكترونیكی و 114 نفر در دوره حضوری داشته است.

پردیس امیركبیر گرمسار در پنج گرایش كارشناسی ارشد مهندسی عمران،صنایع،مكانیك،معماری و برق در بخش های حضوری و غیر حضوری فعالیت دارد و اكنون حدود 300 دانشجو در این پردیس مشغول به تحصیل می باشد.

انتهای پیام/ ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.