هشدار بانک جهانی درباره رکود اقتصادی شرق آسیا

بانک جهانی هشدار داد رشد اقتصادی کشورهای آسیای شرقی در معرض رکود قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی ان بی سی؛ کارشناسان بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کردند به تعادل رسیدن اقتصاد چین برای همسایگان این کشور نیز مفید بوده است و کشورهای آسیای شرقی می‌توانند به رشد اقتصادی خود ادامه دهند؛ اما این رشد اقتصادی کُند و کمتر از سال‌های پیش خواهد بود.

بانک جهانی پیش‌بینی کرد تولیدات ناخالص داخلی کشورهای توسعه یافته آسیای شرقی در سال 2016 به 6.3 درصد برسد. این شاخص در سال 2017-18 از 6.2 درصد فراتر نخواهد رفت؛ حال آنکه رشد تولیدات ناخالص داخلی این منطقه در سال 2015 به 6.5 درصد رسیده بود.

در ادامه این گزارش آمده است: کاهش تولیدات ناخالص داخلی چین سریعتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد به جلو حرکت می‌کند. تقویت و بهبود رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته در آسیای شرقی نیز بسیار کُندتر از انتظار کارشناسان حاصل می‌شود. کشورهای این منطقه، به غیر از چین، می‌توانند در سال 2016 شاهد رشد اقتصادی 4.8 درصدی باشند، این شاخص در سال 2017-18 به 4.9 درصد خواهد رسید. میانگین رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته آسیای شرقی، به غیر از چین، در سال 2015، 4.7 درصد بود.

فیلیپین و ویتنام با 6 درصد ، بیشترین رشد اقتصادی را در سال 2016 خواهند داشت. اندونزی و کشورهای بزرگ اقتصادی در جنوب شرق آسیا نیز می‌توانند در سال میلادی جاری رشد 5.1 درصدی و در سال 2017 رشد 5.3 درصدی را تجربه خواهند کرد.

بانک جهانی از مقامات دولتی کشورهای آسیای شرقی خواست ضمن ارائه عملکری شفاف و مسئولانه، از شهروندان خود حمایت کافی برای منطبق شدن با اصلاحات اقتصادی جدید، کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار