افزایش بهای نفت در "بازار آسیا"

به دنبال رویکرد محتاطانه رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ بهره، بهای نفت در بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال رویکرد محتاطانه رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ بهره در این کشور بهای نفت امروز چهارشنبه در بازار آسیا افزایش یافت.
 
احتمال می رود گزارش وزارت انرژی آمریکا که قرار است امروز منتشر شود بار دیگر از افزایش ذخایر نفت خام این کشور حکایت داشته باشد. 
 
بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه مه سی سنت معادل 78 صدم درصد افزایش داشت و هر بشکه 38 دلار و 59 سنت خرید و فروش شد. 
 
بهای نفت خام برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه مه با 18 سنت معادل 46 صدم درصد افزایش به 39 دلار و 32 سنت رسید. 
 
برنارد او تحلیلگر بازار در سنگاپور می گوید:« افزایش بهای نفت محدود به یک دوره می شود و در دراز مدت همچنان بازی عرضه و تقاضا مطرح است. هنوز مازاد عرضه نفت در بازار وجود دارد.» 
 
در همین حال ارزش دلار نیز تحت تاثیر اظهارات جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا قرار گرفت و رو به کاهش گذاشت. 
 
جانت یلن روز سه شنبه اعلام کرد بعید است نرخ بهره پیش از ماه ژوئن افزایش یابد و هرگونه اقدامی آرام و به تدریج انجام خواهد شد.
 
 بهای نفت از بیش از 100 دلار در هر بشکه در اواسط سال 2014 میلادی کاهش یافته است و علت اصلی آن از افزایش عرضه و کاهش رشد اقتصادی کشورهای بزرگ اقتصادی همچون چین نشات می گیرد. 
 
 کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت از جمله روسیه و عربستان سعودی هفدهم آوریل به منظور گفتگو درباره راه های ثبات بخشیدن به بهای نفت از جمله پیشنهاد تثبیت تولید در دوحه با یکدیگر دیدار خواهند کرد. 
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار