یزد؛

اجرای پرفورمنس "آیینه عصر" در میدان امیرچخماق یزد

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی پرفورمنس «آیینه عصر» با حضور هنرمندان و مردم در جوار مزار شهدای گمنام امیرچخماق یزد اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ همزمان با سومین روز هفته هنر انقلاب اسلامی پرفورمنس «آیینه عصر» با هدف ترویج هنر انقلاب و معرفی شخصیت سید شهیدان اهل قلم به عنوان چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی در کنار گلزار شهدای گمنام امیرچخماق اجرا شد.
این پرفومنس به طراحی علی جاور، کارگردانی حسام افروز و موسیقی حسین افروز در 10 بخش با حضور فعال هنرمندان و استقبال گسترده تماشاگران به اجرا در آمد.

خلق اثر نقاشی از چهره شهید آوینی توسط محمدحسین فرجی و ابوالفضل عبدی از هنرمندان نقاش استان، روایتگری حجت الاسلام میررکنی پیرامون اشراق نور حق در سیر زمان، بخش ویژه معرفی کتاب و آثار سید شهیدان اهل قلم، قاب نمود و تأثیرگذار روایتگری شهید آوینی در جمع یک خانواده، حمل و اهتزاز پرچم ایران و کشورهای اسلامی و همچنین بیرق های مذهبی در کنار مزار شهدای گمنام، پخش سخنان تأثیرگذار شهید آوینی از طریق بی سیم، اهدای کارت پستال و عکس های آن شهید گرانقدر توسط پستچی، چاپ عکس شهید آوینی با کلیشه توسط مردم، پخش فیلم و کلیپ های مرتبط با راوی روایت فتح و هفته هنر انقلاب اسلامی و ... از جمله بخش های این پرفورمنس بود.

در اجرای این هنر مفهومی تماشاگران با گزینش هر کدام از لحظه های اجرا، نقشی مؤثر و تعیین کننده در پیشبرد آن ایفا کردند.

در این برنامه همچنین از پوستر مزین به کلام شهید سید مرتضی آوینی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی که به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد تولید شده رونمایی و بین مردم توزیع شد. این اثر توسط علیرضا دانافر ـ گرافیست یزدی ـ خلق شده است.
گفتنی است: پرفورمنس یا هنر اجرا و یا هنر نمایشگون؛ گونه‌ای از هنرهای اجرایی طراحی شده یا خود جوش است که با بهره‌گیری از هنرهای نمایشی، تجسمی و موسیقی، در مکان و زمان مشخصی به صورت گروهی یا به شکل انفرادی همراه با حضور بینندگان یا بدون حضور آنها اجرا می‌ گردد و این نوع هنر، هنر زنده نیز نامیده می شود.

از ۲۰ تا ۲۷ فروردین به نام هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و در این ایام برنامه های متنوعی در استان درحال برگزاری است.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.