یزد؛

تولید پوستر شهید آوینی به سه زبان در یزد

پوستر مزین به کلام شهید سید مرتضی آوینی به سه زبان توسط حوزه هنری یزد تولید و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   به مناسبت بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی پوستر مزین به کلام سید شهیدان اهل قلم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی توسط واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد تولید و منتشر شد.

این پوستر توسط علیرضا دانافر ـ گرافیست و مدرس دانشگاه ـ با تکنیک ترافارد در ابعاد 35 در 50 سانتی متر خلق شده است.  

این پوستر مزین به جمله؛ «کربلا! ما نیز در خیل کربلاییان بپذیر، ما می آییم تا بر خاک تو بوسه زنیم و آنگاه روانه دیار قدس شویم.» است.

دانافر با بیان اینکه در این پوستر از تصویر خلاصه شده شهید آوینی استفاده شده، گفت: در طراحی اثر نیز از تکنیک ترافارد که یک تکنیک عامیانه در دوران انقلاب و پس از آن برای چاپ تصاویر شهدا به دیوارهای شهر بوده، استفاده شده است.

وی افزود: به منظور جذابیت والبته بومی سازی اثر از بافت کاهگل و یا کاغذ کرافت که همان حس دیوارهای کاهگلی را منتقل می کند، بهره گرفته شده است.

این هنرمند ادامه داد: به دلیل زمینه فعالیت گسترده شهید آوینی در عرصه مستندسازی و سر و کارداشتن وی با دوربین، از چهار علامت قاب دوربین در اطراف پوستر الهام گرفته شده است.
این اثر که در دو هزار نسخه تولید شده، در مراسم یاد بود سید شهیدان اهل قلم در یزد رونمایی و در برنامه ها و مراسم ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی در استان بین قشرهای مختلف مردم، سازمان ها و نهادها توزیع شد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار