آموزش و پژوهش رسالت اصلی دانشکده های بهداشت است

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آموزش و پژوهش رسالت اصلی دانشکده های بهداشت است که به پیشگیری و کنترل عوامل بیماری های غیرواگیر کمک می کند.

دکتر علی اکبری ساری رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جواندر خصوص اهداف این دانشکده در سال های آینده اظهار داشت: ارتقای کیفیت و توسعه فعالیت های بین المللی دو هدف مهم دانشکده بهداشت است. 

وی با بیان اینکه در سال های گذشته از لحاظ کمی توسعه مناسبی داشته ایم، گفت: تعداد زیادی دانشجو در رشته های متعدد داریم که پژوهش های بسیاری در این زمینه انجام می دهیم و در تلاش هستیم آموزش ها را با کیفیت بهتر و به روز بانجام دهیم تا افراد توانمندتری را تربیت کنیم و به جامعه تحویل دهیم. 

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه تهران تصریح کرد: باید سعی کنیم پژوهش های کاربردی تر را در جهت رفع نیازهای جامعه دنبال کنیم و فعالیت های بین المللی را در این زمینه با افزایش پذیرش دانشجویان خارجی تقویت نماییم. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد دانشجویان خارجی در دانشکده بهداشت از صفر به 40 نفر افزایش یافته، افزود: امیدوار هستیم با رشد این تعداد پذیرش، ارتباط و تعامل بین المللی در دانشکده را بین اساتید،دانشجویان و زمینه های دیگر توسعه و تقویت نماییم. 

اکبری ساری در خصوص راهکار دانشکده بهداشت در زمینه پیشگیری و کنترل عوامل اصلی بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی و عروقی تصریح کرد: رسالت اصلی دانشکده های بهداشت در کشور آموزش و پژوهش است و مسئولیت اصلی برنامه ریزی و اجرای برنامه ها بر عهده وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی است که نقش مهم دانشکده های بهداشت کمک به مدیران نظام سلامت برای در اختیار داشتن و به کارگیری کارشناسان حرفه ای و توانمندتر است. 

وی افزود: اگر این اشخاص به تحقیقات نیاز داشتند، بتوانیم در راستای پاسخ به سوال آنها تحقیقات و پژوهش ها را انجام دهیم و نیز اگر به مشاوره نیاز داشتند، اساتید توانمند این دانشکده ها بتوانند به آنها مشاوره ارائه دهند. 

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه تهران با بیان اینکه نقش مستقیم اجرایی بر عهده این دانشکده ها نیست، خاطرنشان کرد: نقش اصلی دانشکده های بهداشت آموزش، پژوهش و ارائه راهکار است که باید سعی کنند به بهترین نحو آن را به انجام برسانند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار