حاتمی‌کیا به تماشای «یتیم خانه ایران» نشست

شب گذشته پردیس سینمایی کوروش با فیلم «یتیم خانه ایران» میزبان افراد سیاسی و هنرمندان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شب گذشته فیلم «یتیم خانه ایران» به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی در دو سانس در پردیس سینمایی کورش برای مخاطبان، اهالی رسانه، هنرمندان و افراد سیاسی به نمایش درآمد.

ابوالقاسم طالبی قبل از نمایش فیلم گفت: در «یتیم خانه ایران» نگاهی به بحث قحطی شده است از ما انتظار نداشته باشید همه ابعاد این موضوع را که در سال 1295 اتفاق افتاد نشان دهیم چون برخی اتفاقات را نمی‌توانستم بنویسم و به تصویر بکشم آن چیزی که در حد توانم بود را در این فیلم گنجاندم.

وی افزود: شاید در مورد قحطی و آدم خواری مطالعه داشتید و پیامد و فاجعه‌های آن را به اشکال مختلف دیده‌اید اما گنجاندن همه آنها در قالب فیلم بسیار دشوار است و باعث تحقیر برخی از مسائل می‌شود. پس ما به دنبال علت اصلی قحطی رفتیم و در «یتیم خانه ایران» نشان دادیم.

طالبی بیان کرد: خوشحالم که زحمات چند ماهه گروه سازنده این فیلم بعد از چند سال دیده شد و امیدوارم از دیدن آن لذت کافی را ببرید.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر عوامل فیلم هنرمندانی چون سیروس الوند، الهام چرخنده، سعید حدادیان، مسعود اطیابی، ابوالفضل جلیلی، علیرضا افتخاری،محمد حسینی،مریلا زارعی، علی معلم، محسن علی اکبری، ابراهیم حاتمی‌کیا، مریلا زارعی، ضیاءالدین دری، محمد فوقانی و برخی از افراد سیاسی چون محمدحسین هرندی، سردار نقدی، سردار رادان و روح الله حسینیان حضور داشتند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار