سایه سنگین رکود دربازار پارچه خراسان رضوی

رئیس اتحادیه طاقه فروشان مشهد مقدس گفت: اجناس کارخانجات نساجی استان در انبارها باقی مانده که ازسنگین‎ترین رکود بازار پارچه مشهد در ۳۰ سال اخیرخبرمی دهد.

سایه سنگین رکود دربازار پارچه خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حسن صادقی افزود: ادامه رکودی که از چندین سال پیش تا کنون وجود داشته هم اکنون نیز ادامه دارد و در ابتدای سال 95 نیز مشاهده می‌شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون معضلات بسیار زیادی، فعالان بخش گروه نساجی خراسان رضوی را درگیر کرده که هیچ چشم انداز بهتری برای آن نیز متصور نیست.

رئیس اتحادیه طاقه فروشان مشهد مقدس با اشاره به وجود حجم بالایی از کالای قاچاق که وارد خراسان رضوی می‌شود، بیان کرد: بیشترین حجم این محصولات در دسته پوشاک دوخته است که سبب می‌شود بازار تولیدات داخلی با رکود مواجه شود.

صادقی افزود: تولیدات داخلی در حوزه نساجی به خوبی پاسخ نیازهای استان را می‌دهند اما بسیاری از آنها استفاده نکرده و به سراغ توزیع کالای قاچاق میروند که در واقع نابودی و اضمحلال صنعت نساجی در خراسان رضوی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه ورود پوشاک دوخته قاچاق به خراسان رضوی سبب بیکاری تعداد زیادی از خیاطان شده است، تصریح کرد: این موضوع چرخش مالی زیادی را در استان از بین برده و سبب تشدید رکود موجود در بازار شده است.

رئیس اتحادیه طاقه فروشان مشهد مقدس تأکید کرد: پارسال حدود 50 نفر از اعضای صنف طاقه فروشان اقدام به ابطال پروانه خود کرده‌اند و این در حالی است که عده زیادی هم بدون ابطال مجوز واحد صنفی خود را تعطیل کرده‌اند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.