با این شیوه در خانه داروی شیمیایی بسازید

پیشرفت فناوری تولید دارو به جایی رسیده است که از این پس می‌توان داروها را در یک زمان کوتاه تولید و در اختیار بیماران قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهشگران برای تولید دارو در هر زمان و هر مکانی نوعی کارخانه تولید داروی سیار تولید کرده‌اند.

گفتنی است، این وسیله در ابعاد و به شکل یک یخچال است و می تواند داروهای تجویزی توسط پزشک را در خود آماده کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در حال حاضر این دستگاه می‌تواند 4 نوع دارو را تولید کند.

پژوهشگران در گام‌های آتی امیدوار هستند، بتوانند با توسعه این دستگاه داروهای پیچیده‌تری تولید کنند.

در حال حاضر تولید یک دارو به یک بازه زمانی بین چند هفته تا حتی چند ماه نیاز دارد، اما این دستگاه می‌تواند در عرض تنها 24 ساعت برخی داروها را تولید کند.

این دستگاه می‌تواند باعث نجات جان هزاران انسان شود که از امکانات پزشکی دور هستند.

از این وسیله می‌توان در مواقعی چون شیوع بیماری های اپیدمیک، کمبود عرضه دارو و حتی از رده‌ خارج شدن کارخانه‌های داروسازی و یا نقص در حمل و نقل استفاده کرد.

این روش می‌تواند یک روش ایده‌آل برای تولید داروهایی خاص برای دسته خاصی از بیماران باشد که تعداد آن‌ها اندک است و شرکت‌های بزرگ دارو‌سازی در سطح جهانی تولید داروی بیماری‌های آنها را مقرون به صرفه نمی‌دانند و بر روی آن سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

این دستگاه توسط محققان دانشگاه MIT ایالات متحده ساخته شده است و در ساخت آن از نوعی روش سریع‌سازی انجام واکنش‌های شیمیایی برای ساخت انواع داروها و ادغام انواع مواد شیمایی مؤثر در داروها استفاده شده است.

آزمایش های اولیه این دستگاه نشان داده است این دستگاه توانایی ساخت هزار دوز دارو در عرض 24 ساعت را دارد.

پژوهشگران در حال حاضر داروهایی چون والیوم و لیدوکائین را توسط این وسیله ساخته‌اند و امیدوار هستند در آینده بتوانند اندازه این وسیله را کوچکتر کنند.

منبع: دیلی میل


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار