کرمان؛

نوای موسیقی نواحی در کرمان

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران 17 تا 21 اردیبهشت امسال درکرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فرزاد طالبی در دیدار استاندار کرمان با اعلام این خبر افزود:در بخش رقابتی این جشنواره 20 گروه و 19 تک نواز از نواحی مختلف کشورحضور دارند و در گروه پیشکسوتان 34 هنرمند به همراه 24 نوازنده به اجرای برنامه خواهند پرداخت .

مدیرکل دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت این جشنواره بخشهای جانبی متعددی دارد که مهمترین انها برگزاری نشستهای تخصصی با موضوع موسیقی نواحی، برگزاری نمایشگاهی از سازهای موسیقی مقامی ، پخش فیلمهای مستند ، عکس ، کلیپ و انتشار آلبوم برتر موسیقی نواحی ایران است.
طالبی همچنین به برنامه حضور چند گروه موسیقی از انگلستان و اسکاتلند در این جشنواره اشاره کرد و گفت: این گروهها برای اجرای موسیقی در ایران و شناسایی گروههای برتر موسیقی نواحی ایران و دعوت از آنها برای اجرا در کشورشان به ایران می آیند .
علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان هم در این دیدار تصریح کرد: برای برگزاری این جشنواره از بودجه های دولتی هزینه نمی شود و بیشتر هزینه ها از محل کمکهای مردمی تامین خواهد شد .
علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این دیدار افزود: برنامه های جشنواره موسیقی نواحی ایران همزمان در 9 شهرستان استان برگزار خواهد شد و سعی می شود گروههای موسیقی در مکانهای تاریخی کرمان به اجرای برنامه بپردازند.
جشنواره موسیقی نواحی قرار بود زمستان گذشته در کرمان اجرا شود که به درخواست استانداری این برنامه به فصل بهار موکول شد تا امکان اجرای برنامه در فضای ازاد فراهم شود و همچنین علاقمندان به موسیقی در دیگر استانهای کشور ، مشکلی برای سفر به کرمان نداشته باشند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: موسیقی ، نواحی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار