کرمان؛

خسارت 110 میلیارد ریالی تگرگ به مزارع و باغ‎های جیرفت

رئیس مدیریت بحران جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: بارش تگرگ در 21 فروردین‌ماه جاری خسارت‎های زیادی به بخش کشاورزی شهرستان جیرفت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فریدون احمدی با اشاره به اینکه بر اثر این حادثه بیش از 2 هزار و 157 هکتار از مزارع و باغها دچار خسارت شدند، افزود: میزان ارزش ریالی خسارت وارد شد، 109 میلیارد و 800 میلیون ریال است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عمده مناطق خسارت دیده در شهرستان جیرفت را هلیل، هوکرد، دریاچه و سرگز اسفندقه ذکر و تصریح کرد: در بخش زراعی یکهزار و 411 هکتار از مزارع دچار خسارت 35 میلیارد و 232 میلیون ریالی شده است.

وی با بیان اینکه بر اثر بارش تگرگ به محصولات زراعی مختلف از جمله خیار تونلی، سیبزمینی، گوجهفرنگی، پیاز و گندم آسیب وارد کرده است عنوان کرد: در این واقعه 80 هکتار از سطح زیر کشت خیار تونلی 20 درصد، 69 هکتار از سطح زیر کشت سیبزمینی 25 درصد و 52 هکتار از سطح زیر کشت گوجهفرنگی 25 درصد خسارت دیدند.

احمدی ادامه داد: همچنین به 11 هکتار از سطح زیر کشت محصولات پیاز 12 درصد و به یک هزار و 199 هکتار از مزارع گندم نیز 20 درصد آسیب وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش باغی نیز 746 هکتار از باغهای شهرستان جیرفت با خسارت 74 میلیارد و 568 میلیون ریالی مواجه شدهاند، گفت: محصولات خسارت دیده در این بخش خیار گلخانهای و مرکبات هستند و همچنین باغهای سردسیری نیز آسیب دیدهاند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: بر اثر این رخداد 93 هکتار از سطح زیر کشت خیار گلخانهای 15 درصد، 618 هکتار از باغهای مرکبات 15 درصد و 35 هکتار از باغهای سردسیری نیز 30 درصد آسیب دیدند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: تگرک ، خسارت ، جیرفت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار