آبادان؛

مردم آبادان بی نصیب از سواحل

شهرهاي ساحلي فرصتي براي رونق گردشگري ساحلي است، آبادان نيز با داشتن سواحل اروندرود و بهمنشير، از اين فرصت برخوردار است، ولي مردم اين شهر از مواهب اين سواحل محرومند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛شهرهاي ساحلي محيطي مفرح براي بوميان و گردشگران فراهم مي كنند، ساحل اروند آبادان در حصار نرده هاي ميله اي اسير است، بعد از سال هاي سال كه از اين اسارت به شكل ديگري نمود پيدا كرد، اسكله ساحل اروند با كاربري موزه نفت افتتاح شد و بشكه هاي آبي شركت نفت حصاري بين مردم و ساحل شد.

اما شهروندان و گردشگران در سفر به آبادان متوجه ساحلي مي شوند كه در حصار بشكه هاي آبي شركت نفت است و شعر سهراب كه مي گويد پشت درياها شهري است را بدين گونه گفت پشت بشكه ها رودخانه ای است، ساحلي است و دريايي است موزه اصلي در اصل ساحل پنهان اروند است كه از چشم بازديد كنندگان پنهان است.

ساحل اروند رود در حاشيه موزه و گمرك مردم عادي را گم كرده است .حصار دارد، ماهي و آب دارد، ساحل دارد و مردم از ساحل زيباي اروندرود بي نصيب اند گرچه تامين امنيت اولويت نخست در استفاده از ظرفيت هيا ساحلي شهر است، آنچه بهاي امنيت شد ساحل زيباي اروند است كه مردم آبادان از دست داده اند.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:با برنامه ريزي انجام شده، سواحل اروندرود و بهمنشير در آبادان كه در اختيار برخي دستگاه ها مي باشد، براي رونق گردشگري و توسعه پايدار شهرستان بهره برداري مي شود.

اسماعيل زماني گفت:اين دو شهر، در كنار سه رودخانه اروند، كارون و بهمنشير ساخته شده است، ولي از سواحل آن براي بهره برداري اقتصادي، توسعه پايدار و نشاط اجتماعي كمتر استفاده شده است.

زماني اظهار داشت:ساحل اروند در تصرف شركت نفت، گمرك، بندر و ديگر سازمان هاست و مردم اين دو شهرستان از مواهب ساحل محروم هستند.

وي تاكيد كرد:با مذاكره و همكاري بين بخشي، تلاش مي شود كه از ظرفيت سواحل بهمنشير و اروند رود و كارون براي رونق گردشگري شهرستان، توسعه ورزش هاي آبي و رونق گردشگري ورزشي استفاده شود.

زماني تصريح كرد:گرچه خرمشهر و آبادان پيش از جنگ تحميلي با محور ترانزيت، تجارت بازرگاني و توليد فرآورده هاي نفتي اداره مي شد، در دوران بازسازي ساخت اين دو شهر از دور محور استراتژي اقتصادي كشور خارج شد و توسعه آن بر مبناي سياسي گسترش يافتیک گردشگر فرانسوی به نام مادام فونتيس که در هنر عروسك سازی نیز فعالیت دارد در خصوص شهر بندري آبادان گفت:انتظار ديدن شهري بندري را داشتم اما تمامي بندر در حصار است، به عبارت ديگر مهم ترين امتياز اين شهر در حصار است.

"قاسم رئيسي هرزگاهي" از گردشگران و پژوهشگران بخش گردشگري در سفر به آبادان در خصوص جاذبه هاي اين شهر گفت:اين شهر را دوست دارم و آنچه از ديگران در خصوص زيبايي هاي شهر شنيده ام را دوست درام در شهر پيدا كرده و ببينم، هر بار به دنبال كشف موضوعي تازه به آبادان سفر مي كنم.

رئيسي در خصوص ساحل شهر آبادان گفت:جالب است كه زيباترين نقاط شهري آبادان در اختيار گمرك، بندر، مرز بانان و شركت نفت است و جالب تر اينكه مردم هيچ سهمي در اين زيبايي ندارند.

شهردار آبادان نيز با تبيين برنامه هاي اين نهاد و ديگر دستگاه ها در خصوص ساحل سازي شهر، گفت:برنامه هاي شهري امسال در راستاي زيبا سازي ساحل بهمنشير و اروند است.

محمودرضا شيرازي افزود:تامين امكانات تفريحي و زيبا سازي ساحل بهمنشير و اروند در دستور كار شهرداري آبادان قرار گرفت و با توجه به طرح هاي موجود كه قابليت اجرايي درهريك از ساحل ها را داشته باشند اجرا مي شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، سواحل ، مردم ، نصیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.