آبادان؛

لزوم توجه بیشتر به توسعه‌ی هندیجان

لزوم توجه به توسعه‌ی بندر هندیجان به‌عنوان غربی‌ترین بندر جنوبی خوزستان، در مجاورت استان بوشهر، به‌شدت احساس می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛چندی پیش با حضور استاندار خوزستان و مسئولین استانی و محلی، گمرک هندیجان تجاری‌سازی شد و شاهد بودیم که بعد از سال‌ها، گمرک هندیجان تکانی به خود داد اما این گمرک نیاز به تجهیزات و مکانیزم های مدرن برای رونق فعالیت‌های گمرکی و انجام سریع کارهای مردم دارد.

ازآنجایی‌که همکاری اداره کل گمرکات بندر امام با هندیجان چندان گره گشا نیست، لازم است گمرک هندیجان به اداره کل ارتقا یابد تا همه‌ی پازل گمرک، با حرکت استاندار خوزستان تکمیل گردد و مردم در خروج کالاها دچار خسارت‌های تأخیری نشوند.

در صورت تحقق این امر، نیمی از روند توسعه دریایی هندیجان محقق می شود، اما نیم دیگر محقق شدن توسعه دریانوردی، به رسمیت شناختن بندر سجافی هندیجان توسط هیئت دولت است. یعنی دولت باید مصوب کند که هندیجان به بندر تبدیل شده است. اگر این مورد صورت گیرد اعتبارات ملی برای توسعه بندر سجافی تخصیص داده می‌شود و رونق پایدار هندیجان آغاز می‌شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف توسعه بندر سجافی و گمرک هندیجان، ایجاد راه و جاده مسطح و ایمن از بندر سجافی به هندیجان است که از مهم‌ترین بخش های روند توسعه پایدار این شهرستان به شمار می‌رود.

فاصله بندر سجافی تا مرکز شهر هندیجان، ۳۵ کیلومتر است. این جاده یک‌طرفه بوده و در بعضی مکان‌ها نیاز به بازسازی و اصلاح دارد.

لازم به ذکر است این جاده‌ی باریک و قدیمی، تاکنون جان بسیاری از شهروندان را گرفته است و تنها راه دسترسی زمینی، همین جاده است. این جاده، ترافیکی سنگینی نیز دارد، چرا که علاوه بر گمرک، صیادان برای رفتن به خلیج‌فارس از این راه استفاده می‌کنند

همچنین پایگاه دریایی سپاه پاسداران، پاسگاه دریابانی، ملوانان،کارکنان بندر سجافی، حفاظت آبزیان شیلات و کارگاه کشتی‌سازی، همه و همه از این جاده تردد می‌کنند و با این بار سنگین، لزوم چهار بانده کردن آن بسیار ضروری است.

باید جاده سابق هندیجان که به هور معروف است، احیا شود. اگر جاده هور آسفالت گردد، فاصله هندیجان تا ماهشهر ۲۰ دقیقه می‌شود و این امر بهترین راه برای کاهش مسافت است

یکی از عمده مشکلات مدیران ستادیِ استانداری و ادارات کل خوزستان این است که کمتر به هندیجان سفر می‌کنند. یکی از مشکلات این شهرستان، فاصله‌ی زیاد آن با مرکز استان است که از طریق جاده اهواز ماهشهر هندیجان صورت می‌گیرد، مسافت فعلی جاده هندیجان به ماهشهر ۷۵ کیلومتر بوده و ۶۰ دقیقه، میانگین زمان تردد آن است که با تکمیل و رفع نواقص آن، هم از بعُدِ مسافت و هم‌زمان تردد، کاهش چشمگیری را در زمان و مسیر طی شده، شاهد خواهیم بود

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، لزوم ، توجه ، هندیجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.