آبادان؛

ضعف رویکرد نسبت به دریا در کشور

باید به دنبال توسعه تحقیقات دریایی باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: رویکرد نسبت به دریا در کشور ضعیف است و باید نگرش به‌سوی دریا توسعه پیدا کند.

دکتر محمد ذاکری افزود: خلیج‌فارس به‌عنوان یک منطقه حساس در خاورمیانه از لحاظ امنیتی، فرآوری، زیست‌شناسی، شیلات و محیط‌ زیست از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با توجه به موقعیت دانشگاه در چهار زمینه علوم دریایی شامل مدیریت دریایی، حمل‌ونقل، گمرک و علوم زیستی تحقیقات خوبی تاکنون انجام‌شده است.

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بابیان این‌که نتایج مطالعات انجام‌شده در مجلات معتبر علمی جهان چاپ می‌شود، افزود: تلاش ما بر این است که مطالعات به‌صورت کاربردی باشد تا در صنعت مورداستفاده قرار گیرد.

ذاکری با اشاره به اهمیت منابع طبیعی دریا، گفت: مهم‌ترین منابع طبیعی دریا محیط‌ زیست و شیلات است.

 وی افزود: در خصوص نیازهای صنعت دریایی، مطالعاتی در حوزه مهندسی ساخت کشتی، طراحی و معماری کشتی و مخابرات دریایی انجام‌ و توجه زیادی به این بخش شده است.

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: در کشور و به‌ویژه خوزستان ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه علوم دریایی و بهره‌برداری از دریا وجود دارد به همین جهت باید به دنبال توسعه نگرش و تحقیقات دریایی باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، ضعف ، رویکرد ، دریا ، خرمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.