یونهاپ: کره شمالی یک یا دو موشک را آماده شلیک کرده است

خبرگزاری کره جنوبی اعلام کرد همسایه شمالی یک یا دو موشک بالستیک دیگر را آماده آزمایش کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی یک یا دو موشک بالستیک میان برد "موسودان" را در ساحل شرقی این کشور مستقر کرده است و احتمال می رود که بخواهد حدود 15 آوریل (27 فروردین) مصادف با سالروز تولد بنیانگذار این کشور، آنها را شلیک کند.

یونهاپ که به منابع آگاه در دولت کره جنوبی استناد کرده است، افزود یک پرتابگر متحرک حامل یک حتی دو موشک موسودان شناسایی شدند.

کره شمالی اوایل ژانویه چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و پس از آن ماه فوریه یک موشک دوربرد شلیک کرد.
در پی این آزمایش‌ها سازمان ملل مجازات‌های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد.
بنا بر اعلام وزارت دفاع کره جنوبی و به گفته برخی کارشناسان، موشک موسودان که برای طی مسافت بیش از سه هزار کیلومتر طراحی شده، تاکنون آزمایش نشده است.

"مون سانگ گیون،" سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی، از اظهارنظر در مورد خبر منتشر شده در خبرگزاری یونهاپ خودداری کرد؛ اما گفت با توجه به اینکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از قصد خود برای آزمایش‌های جدید خبر داده است و احتمال آزمایش موشکی این کشور وجود دارد، ارتش کره جنوبی در سطح بالای آماده‌باش قرار دارد.

کیم جونگ اون ماه مارس گفته بود کشورش به زودی یک کلاهک هسته‌ای و موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای آزمایش خواهد کرد.

به گفته کارشناسان کره جنوبی، کره شمالی ممکن است بخواهد پیش از کنگره حزب کارگر در ماه مه یا حدود 15 آوریل که روز تولد "کیم ایل سونگ،" پدر بزرگ  "کیم جونگ اون" است، قدرت‌‌ خود را به نمایش بگذارد.

کره شمالی احتمالا در کنگره حزب کمونیست که نخستین کنگره حزب حاکم این کشور از سال 1980 است خود را قدرت هسته‌ای اعلام کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار