آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت ۱۳۹۵/۰۱/۲۷

توزیع بن کتاب دانش آموزی، تغییر تاریخ برگزاری امتحانات دانش آموزان، ارایه کارت خرید اعتباری به فرهنگیان از مهم ترین رویدادهای وزارت آموزش و پرورش به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از مهم ترین رویدادهای  وزارت آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت، تغییر تاریخ برگزاری امتحانات به دلیل تقارن با ماه رمضان بود.
 
تغییر تاریخ برگزاری امتحانات پایان سال
مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان و تمهيد محيط و فضای مناسب برای دانش‌آموزان روزه‌دار در ايام امتحانات اظهار داشت: امتحانات نیم سال دوم سال تحصیلی 95-94 به ویژه در دوره متوسطه با ماه رمضان تقارن دارد، بنابراین در تلاش هستیم دانش آموزان به خصوص دانش آموزان متوسطه که مکلف به روزه داری هستند، شرایط مناسبی در ایام امتحانات داشته باشند. 
 
توزیع بن نمایشگاه کتاب ویژه دانش آموزان  
مهدی علی اکبر زاده مدیر کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش ضمن اشاره به توافقی که بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر توزیع بن کتاب برای دانش آموزان، گفت: این توافق نامه برای اولین بار امسال اجرایی می شود و بیش از چهار و نیم میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان این که طرح 800 هزار دانش آموز از استان های مجاور محل برگزاری نمایشگاه کتاب  شامل تهران، قم، البرز را شامل می شود؛ تصریح کرد: برای هر دانش آموزی که در این طرح شرکت دارد بدون واریز مبلغ برای بن نیز امکان خرید وجود دارد.
 
رشد 2 درصدی سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت 
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت سهم بیش از 2.2 درصد داشته است که این سهم بسیار مهمی در راستای عدالت آموزشی خواهد بود. 
 
اجرای دوره آموزشی اجباری معلمان در تابستان امسال 
محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار داشت: چهار عنوان درسی جدید در دوره متوسطه دوم داریم که برای سال تحصیلی آینده نیز در پایه دهم وجود دارد.
 
وی در خصوص معلمان این دروس بیان کرد: عمدتا تعدادی از معلمان را برای تدریس این عناوین درسی آموزش می دهیم. درواقع دوره های آموزش مدرس عناوین جدید احتمالا بعد از تعطیلی مدارس و در تابستان ماه 95 برگزار می شود.
 
جزئیات ارائه کارت اعتباری خرید کالای ایرانی وی‍‍‍ژه فرهنگیان شاغل 
فرشید سیاری مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه فرهنگیان واجد شرایط  از شنبه 21 فروردین با مراجعه به ادارات محل خدمت خود در سراسر کشور تقاضای خود را  می توانند ارائه کنند، گفت: مهلت ثبت نام در این طرح تا پایان فروردین ماه است و درصورتی که استقبال شود امکان دارد تا اردیبهشت ماه نیز تمدید شود.
 
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همچنین به بیان ویژگی‌های کارت خرید اعتباری کالای ایرانی پرداخت و گفت: کارت اعتباری یاد شده صرفاً برای خرید کالای مصرفی تولید داخل صادر می‌شود. زمان تحویل کارت اعتباری از سوی بانک به کارکنان آموزش و پرورش تا پایان فروردین ماه بوده و مدت زمان استفاده از کارت اعتباریحداکثر سه ماه است و پس از اتمام مهلت یاد شده امکان استفاده از اعتبار میسر نیست.
 
آغاز طرح سنجش سلامت كلاس اولی ها از نیمه اردیبهشت ماه 95 
مجيد قدمی رییس سازمان مدارس استثنایی کشور در خصوص آغاز طرح سنجش سلامت گفت: بالغ بر 2 میلیون كودك شش ساله بدو ورود به دبستان به همراه پنج ساله ها از نیمه اردیبهشت ماه در طرح سنجش سلامت شركت می كنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
لطفا کمی هم به فکر مطالبات معلمین باشین .. از اضافه کاری معلمان که از مهر 94 تابحال پرداخت نشده و پاداشت بازنشستگان هم که هنوز محقق نشده ..
آخرین اخبار