حمایت ویژه صندوق رفاه از زنان نابارور دانشجو در سال 95

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از حمایت ویژه این صندوق به زنان نابارور دانشجو در سال 95 خبر داد.

ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:‌ صندوق رفاه دانشجویی هم به صورت تسهیلات و هم به صورت سبدغذایی از زنان باردار و شیرده دانشجو حمایت می کند که ارزش کالایی این سبد غذایی تا سقف 2 میلیون تومان است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با مرکز ناباروری طالقانی به منظور حمایت از زنان دانشجوی نابارور بیان کرد: این مرکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است؛ در آنجا دانشجویان متاهل نابارور هزینه مالی زیادی بعضا تا ۱۰ میلیون تومان را برای درمان،‌ هزینه می‌کردند.

یزدان‌مهر ادامه داد: اما براساس این تفاهم‌نامه، سقف هزینه‌ای که از دانشجو دریافت می‌شود، ۳ میلیون تومان است که ۱ و نیم میلیون تومان به صورت وام و ۱ و نیم میلیون تومان توسط دانشجو پرداخت می‌شود. همچنین دانشجویانی که توانمندی لازم را ندارند و از بضاعت مالی برخوردار نیستند، حتی همان یک و نیم میلیون تومان از محل کمک ویژه وزارت علوم پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه ۳ تا ۵ درصد کل دانشجویان نابارور هستند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ تعداد قابل توجهی از دانشجویان متقاضی معرفی نامه خود را از صندوق رفاه دریافت کردند؛ در سال ۹۵ نیز دانشجویانی که با این مشکل مواجه هستند؛ مورد حمایت قرار می گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار