کتاب های الکترونیکی روانه بازار می شوند

رئیس صندوق رفاه دانشجویی گفت: ما در برنامه ای که در صندوق رفاه دانشجویی داشتیم، محور بحث این بود که انتشارات الکترونیک را توسعه بدهیم.

ذوالفقار یزدان  مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به سیاست صندوق رفاه دانشجویی  که درجهت  کیفی سازی وام ها است، تصمیم گرفتیم وام کتاب را افزایش دهیم تا به دانشجویان کمک بیشتری شود.

وی در خصوص میزان و شرایط گرفتن وام کتاب تصریح کرد: در حال حاضر، خوشبختانه این وام برای دانشجویان کارشناسی از 300 به 500 هزار تومان و برای دانشجویان دکتری از 500 به 800 هزار تومان افزایش داشته است، دانشجویان نیازمند، می توانند به دانشگاه مراجعه و پس از تکمیل فرم و طی کردن مراحل آن، وام کتاب به آنها تعلق می گیرد.

وی در خصوص کتاب های الکترونیکی اذعان داشت: ما در برنامه ای که در صندوق رفاه دانشجویی داشتیم، محور بحث این بود که انتشارات الکترونیک را توسعه بدهیم و خوشبختانه در شرایط فعلی تفاهم نامه ای با دانشگاه پیام نور در این زمینه داریم که در حال طی مراحل خود است. ما به دنبال جایگزین کردن انتشارات الکترونیک هستیم، به این صورت که تبلت و امکانات لازم در اختیار دانشجویان قرار می دهیم تا بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم افزود: حسن این روش این است که کمک می کند هزینه دانشجو تا یک پنجم یا بعضاً یک چهارم کاهش پیدا کند و از طرف دیگر حق مولف و انتشارات هم پرداخت می شود و حتی یک منبع درآمدزایی برای دانشگاه محسوب می شود. به علاوه این طرح آماده شده و با دانشگاه پیام نور در حال عملی شدن است که امیدواریم در سایر دانشگاه ها نیز استمرار پیدا کند.

وی با اشاره  به این نکته که این طرح فقط با دانشگاه پیام نور در حال اجرا است، بیان کرد: به صورت پایه با این دانشگاه این طرح را آغاز کردیم، چون دانشگاه پیام نور صاحب انتشارات خوبی است و کتاب های مدنظر دانشجویان را خودش تولید می کند و در اختیار آنان قرار می دهد. همچنین قرار است با سرمایه گذاری و ورود صندوق رفاه دانشجویی این طرح عملی سازی شود که نتیجه آن کمک به دانشجو است تا بتواند با قیمت کمتری، به کتاب و مطالب مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد.

یزدان مهر در خصوص بن کتاب خاطر نشان کرد: این بن در اختیار صندوق رفاه دانشجویی نمی باشد و در اختیار وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی وزارت خانه است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار