تکذیب شایعات درباره مسیر های تور آذربایجان

هرچند مسیر های رقابت در تور دوچرخه سواری آذربایجان با حواشی زیادی روبه رو شده بود اما برخی کارشناسان این موضوع را تکذیب کردند.

 به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران سی و یکمین دوره تور نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران - آذربایجان از 24 تا 29 اردیبهشت به میزبانی مجموع 1004.6 اردبیل و آذربایجان شرقی در شش مرحله در مسیر استانهای آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

جلسات کمیته فنی و نشست های متعدد مرحله اول در مسیر تبریز به ارومیه به مسافت 162.4 کیلومتر ، مرحله دوم در مسیر ارومیه به منطقه ازاد تجاری ارس به مسافت  209.4 کیلومتر  ،مرحله سوم در مسیر منطقه ازاد تجاری ارس به تبریز به مسافت 139.9 کیلومتر ، مرحله چهارم 27 اردیبهشت تور سی و یکم مسیر تبریز به سرعین را به مسافت 198.2 را رکاب می زنند و وارد استان اردبیل خواهند شد و در مرحله پنجم مسیر سرعین به پیست اسکی سهند به مسافت 180.7 ، مرحله نهایی و ششم 29 اردیبهشت در تبریز مقابل لاله پارک به مسافت 114 کیلومتر برگزار خواهدشد.

ناصر هوشیار،  دبیر هیئت دوچرخه سواری در این خصوص خاطر نشان کرد: این تور از سال 1365 تا به حال مداوم برگزار شده است و امسال سی و یکمین دوره آن برگزار می شود این تور در سطح نیمه حرف ای 2.1 برگزار می شود.

وی در ادامه بیان کرد: رکابزنان از کشورهای اتریش ، مالزی، تایوان، هلند، مغولستان و قزاقستان و ازبکستان و چین در این تور شرکت خواهند کردو از ایران علاوه بر سه  تیم کنتینالتال ایران تیم ملی هم حضور خواهد داشت.

**فیروزی: صحبت های یک ورزشکار گواهی بر یک مسئله نیست
ابراهیم فیروزی،  دبیر برگزاری تور بین المللی آذربایجان در این خصوص گفت: درباره صحبت های یک ورزشکار نباید جبهه گرفت، زیرا اگر بخواهیم به حرف همه گوش کنیم نمی توانیم توری برگزار کنیم و از سویی مسیر آذربایجان کوهستانی است تنها یک مسیر تبریز به ارومیه کف به شمار  می رود.

وی افزود: تمام مسیر ها ،  کیفیت جاده ها و امکانات مسیر بررسی شده است و سعی کرده ایم به مسیر ها تنوع ببخشیم و کیفیت تور را نسبت به گذشته افزایش دهیم ضمن اینکه با کارشناسان  و نماینگان جهانی هر ساله مشاوره می کنیم تا تور را به سمت حرفه ای شدن پیش ببریم.

فیروزی در خصوص هزینه برگزاری تور یاد آور شد: هزینه برگزاری تور یک میلیارد و پانصد میلیون تومان برآورد شده است و سعی شده از هتل های چهار ستاره برای اقامتشان استفاده شود هزینه اسکان و تغذیه رکابزنان بر عهده خودمان است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار