شیراز؛

پیشگیری از اعتیاد با تقویت باورهای دینی

تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد اهمیت زیادی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: یکی از عوامل محافظت کننده در مقابل پدیده شوم مواد مخدر، داشتن اعتقادات و باورهای راسخ دینی و مذهبی است.  
وی افزود: افرادی که اصول مذهبی را پذیرفته و نسبت به آن احساس پیوستگی می‌کنند کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند بنابراین استفاده از ظرفیت‌های مذهبی مانند حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی مساجد و بسیج به ما کمک می‌کند که در پیشگیری اولیه از اعتیاد خوب و مؤثر عمل کنیم.   
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: فاصله گرفتن از ارزش‌های معنوی و در مقابل گرایش به ارزش‌های مادی و ظاهری یکی از عوامل مهمی است که شاید بتوان گفت در کنار عدم کنترل والدین باعث ایجاد انواع آسیب‌ها و معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد، بین نوجوانان و جوانان می‌شود.  
ابراهیمی اظهار کرد: مذهب به زندگی فرد جهت می‌دهد و از او به هنگام فشارهای روانی روزمره حمایت می‌کند و می‌تواند عاملی بازدارنده در برابر آسیب‌های اجتماعی بخصوص پدیده شوم مواد مخدر باشد.   
وی بر نقش روحانیون در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر تاكید و بیان کرد: استفاده از ظرفیت روحانیون یکی از راهکارهای مهم در پیشگیری و مبارزه همه جانبه با مواد مخدر بوده و می‌توانند از طریق آگاهی‌بخشی و متقاعدسازی عموم مردم نقش مؤثری در پیشگیری از مصرف مواد مخدر داشته باشند.   
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه هدفمند و جدی با پدیده شوم مواد مخدر جز با همت و اراده مسئولین و مشاركت حداكثری مردم صورت نخواهد گرفت لذا باید برای تحقق این امر تلاش و همت بیش از پیش کرد.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.