استقرار 1000 نیروی انگلیسی در لیبی برای مقابله با داعش

ژنرال عالی‌رتبه انگلیس احتمال حضور نیروهای این کشور در لیبی را در نشست رُم به مذاکره می‌گذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میرور، «گوردن مسنجر،» ژنرال عالی‌رتبه انگلیس با حضور یافتن در نشستی در رُم، همکاری نیروهای این کشور در لیبی برای مقابله با گروه تروریستی داعش را به مذاکره می‌گذارد. اگر شرکت‌کنندگان در این نشست موافقت خود را اعلام کنند، هزار نیروی انگلیسی  برای مقابله با گروه شیطانی داعش در لیبی مستقر خواهد شد.

یک منبع آگاه اعلام کرد نیروهای ویژه انگلیس در حال حاضر در لیبی حضور دارند. لیبی از سال 2011 ( با سرنگونی معمر قذافی) به هرج و مرج کشیده شد.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: «ژنرال گوردن برای بررسی چگونگی حمایت از لیبی به رُم خواهد رفت و این مسأله را با شرکای بین المللی خود به مذاکره خواهد گذاشت.»

«دیوید کامرون،» نخست‌وزیر انگلیس از تمایل برای استقرار نیروها در طرابلس آگاه است. تقریباً 6 هزار تروریست مرتبط با داعش در لیبی فعالیت دارند. بنابر گزارش‌ها 5 هزار داعشی در دو سال گذشته در پی حملات هوایی به هلاکت رسیده‌اند.

یک منبع آگاه اعلام کرد: «داعش شکست‌های بزرگی را در عراق و سوریه متحمل شده و عقب نشینی کرده است. در حال حاضر جامعه بین المللی مجبور است برای نابودی این تهدید بزرگ اقدام کند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
بهشون کمک نکنین جنگیدن با اونا پیشکش
آخرین اخبار