بولتون: آمریکا و اسرائیل فرصت‌های زیادی را برای نابودی برنامه هسته‌ای ایران از دست دادند

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی مدعی شد آمریکا و رژیم صهیونیستی در ۱۰ سال اخیر فرصت‌های زیادی را برای نابود کردن توانایی‌های هسته‌ای ایران از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان بولتون در گفتگو با روزنامه الگماینر گفت: آمریکا و اسرائیل در ۱۰ سال اخیر فرصت‌های زیادی را برای نابود کردن توانایی‌های هسته‌ای ایران از دست داده‌اند. 

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در نشستی که با حمایت بنیاد مرکز نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در نیویورک و ژنرال یارون روزن، از فرماندهان نیروی هوایی این رژیم، برگزار شد درباره روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت هرکدام از دو طرف منتظر واکنش طرف مقابل هستند، اما حقیقت این است که حمله آمریکا موثر‌تر خواهد بود زیرا توانایی‌های بیشتری دارد. 

بولتون در مصاحبه با الگماینر با تاکید بر این ادعا اوضاع در رابطه با ایران روز به روز خطرناک‌تر می‌شود، گفت برای حمایت از حمله به ایران تردیدی ندارد؛ زیرا از نظر وی توافق هسته‌ای یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود. 

وی در ادامه توضیح داد که رئیس جمهور بعدی آمریکا با دوره بسیار خطرناکی مواجه است، دوره‌ای که در آن دولت مجبور خواهد شد به بررسی‌هایی بپردازد که برای تصمیم گیری درباره استفاده از زور ضروری است. 

بولتون ادعا کرد: «هیچ کس نباید دچار این وهم و خیال شود که توافق هسته‌ای موضوعی را حل خواهد کرد.»

وی افزود: «تلاش دولت اوباما برای تسلیح کشورهای عرب متحد آمریکا به منظور ترساندن ایران و برای متوقف کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای این کشور نیز کارآیی نخواهد داشت.» 

 به اعتقاد وی، مشکل این است که کمک نظامی آمریکا به کشورهای عرب دوست نمی‌تواند جلوی ایران را بگیرد. این مسئله با توانایی‌های هسته‌ای ایران ارتباط پیدا نمی‌کند. به همین دلیل است که یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای به راه افتاده است. 

 بولتون در سخنرانی خود با تصریح این مسئله که [گروه تکفیری صهیونیستی] داعش هم تهدیدی جدی محسوب می‌شود، گفت تا زمانی که داعش یا گروه‌های تروریستی دیگر در امنیت فعالیت می‌کنند، تمام مردم جهان در معرض خطر قرار دارند. 

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد غرب باید تا پیش از آنکه داعش و ایران برضد دشمن مشترک خود متحد شوند، به طور همزمان به مقابله با این دو دشمن بپردازد. 

بولتون تهدیدهای ناشی از ایران و داعش را بزرگ و درحال رشد توصیف کرد و در اظهاراتی گستاخانه گفت: «نباید این احتمال را نادیده گرفت که اگر حکومت اسد به ثبات برسد ممکن است ائتلاف ایران و داعش به توافق دست یابند و به طور مشترک به دنبال ضربه زدن به اهداف واقعی یعنی پادشاهی‌های تولید کننده نفت برآیند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
ببین بی چشم و رویی تا چه حد ؛ کسی که کشورش متحد اصلی و همه جانبه داعش هست مثل ... دروغ میگه و ایران که دشمن درجه یک داعش هست را هم پیمان داعش بر علیه کشورهای پرورش دهنده افکار داعش معرفی میکنه . خدا تو و امثال تو را به خودتون واگذار کنه.
آخرین اخبار