اهواز؛

غرق شدن تاسیسات آبرسانی خوزستان

با طغیان رودخانه دز تلمبه خانه و تصفیه خانه فاضلاب دزفول به زیر آب فرو رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جانشین مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: سیلاب در اندیمشک سه حلقه چاه تامین آب آشامیدنی این شهر را در خود فرو برد اما فعلا روند آبرسانی با استفاده از ذخیره آب موجود، تحت کنترل است.

محسن درفشان افزود: وقوع سیلاب و طغیان رودخانه در سردشت دزفول نیز منجر به از مدار خارج شدن تاسیسات آب خام این شهر شد که در حال حاضر از ذخایر موجود آب برای آبرسانی استفاده می‌شود.

 درفشان ادامه داد: در هفتکل و لالی نیز سیلاب روند برداشت و تامین آب خام را تحت تاثیر قرار داده با اینحال در لالی با استفاده از مخزن ذخیره 10 هزارمتر مکعبی، عادی است و در هفتکل نیز شرایط تحت کنترل است.

وی اظهار داشت: پس از گذشت چند روز از طغیان رودخانه‌ها در این استان کدورت کاملا برطرف شده و آب در حال پمپاژ می‌باشد و مخزن ذخیره نیز با تمام ظرفیت آماده استفاده است.

جانشین مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان بیان کرد: با افزایش دبی رودخانه گبان شهر رفیع از توابع شهرستان دشت آزادگان به سمت هور العظیم و ورود سیلاب به شهر، اداره آبفا این شهر به حالت فوق العاده درآمد.

وی نصب یک شیر قطع و وصل در خروجی ایستگاه شماره 3 فاضلاب شهر رفیع با هدف جلوگیری از برگشت آب از رودخانه در حالت بحرانی و اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین آب خصوصا در زمان قطع برق را از دیگر اقدامات این شرکت در زمان سیلاب برشمرد.


انتهاي پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.