کمبود دارویی در سال 95 به حداقل می رسد

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میزان کمبود دارویی بیش از 30 قلم نشده است، گفت: کمبود دارویی در سال 95 به حداقل می رسد.

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌‌‌‌‌‌ و‌‌‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص کمبود دارویی در کشور گفت: کمبود دارو داریم و متاسفانه هیچ زمانی ما نمی توانیم کمبود دارو را صفر اعلام کنیم ولی در طول 2 سال گذشته تلاش های بسیاری برای رفع کمبودهای دارویی داشته ایم.

وی تاکید کرد: میزان کمبود دارویی از 30 قلم بیشتر نشده است و برای بسیاری از کمبود دارویی، جایگزین و داروهای جایگزین وجود دارد اما برای برخی نیز جایگزینی وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه برخی از این داروها که جایگزینی هم ندارند جزو الویت اول برای برخی بیماری ها است اما تلاش داریم که این کمبودها ثابت و طولانی مدت نباشد و در زمان یک الی 3 هفته جبران شود.

دیناروند در خصوص انتظارات در سال 95 گفت: سازمان غذا و دارو در سال 95 انتظار دارد که کمبودها در این حوزه به حداقل برسد البته در صورتی که افزایش بودجه و اعتبارات  بیشتر به سازمان غذا و دارو تعلق گیرد، این اقدامات تسریع می شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار