دیلی تلگراف: درآمد داعش 30 درصد کاهش یافته است

روزنامه دیلی تلگراف در مطلبی از کاهش 30 درصدی درآمد داعش به سبب از دست دادن سرزمین های تحت تصرف خود خبر داد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه دیلی تلگراف در مطلبی اعلام کرد داعش 30 درصد از درآمدهای خود را به سبب کاهش سرزمین های تحت تصرف خود از دست داده است.

این روزنامه می نویسد: درآمد داعش که بر مناطق گسترده ای از سوریه و عراق تسلط دارد، سال گذشته به علت از دست دادن مناطقی که در تسلط خود داشت، کاهش یافت. داعش مالیات هایی را که در این مناطق برقرار کرده بود، از دست داد؛ از این رو مالیات های جدیدی را در مناطق تحت تسلط خود به منظور کاهش حجم خسارتش وضع کرد.

این روزنامه در ادامه می نویسد: درآمدهای ماهیانه داعش از 80 میلیون دلار در آوریل 2015 (فروردین سال گذشته) به 54 میلیون دلار در ماه جاری میلادی (آوریل 2016) کاهش پیدا کرده است. داعش در ماه های گذشته حدود یک چهارم سرزمین هایی را که در اوایل سال گذشته میلادی بر آنها مسلط بود، از دست داده است که این بزرگترین عقب نشینی او از زمان گسترش این گروه تروریستی محسوب می شود.

دیلی تلگراف در ادامه افزود: شمار ساکنان مناطق تحت تصرف داعش از 9 میلیون در اوایل سال 2015 به کمتر از 6 میلیون که آمار کنونی است، کاهش یافته است. این کاهش پس از آن صورت می گیرد که داعش تسلط خود را بر مناطقی از عراق و سوریه از دست داد.
این روزنامه همچنین می نویسد حملات هوایی توانسته 25 هزار نفر از عناصر داعش را از ابتدای سال گذشته میلادی به هلاکت برساند.

از سوی دیگر، مؤسسه تحقیقاتی "IHS" كه گزارشهای دوره ای را در خصوص مناطق تحت تصرف داعش تهیه می کند، از کاهش 30 درصدی درآمد داعش خبر داد. "لودوویکو کارلینو،" پژوهشگر ارشد مؤسسه IHS گفت: درآمد این گروه که به 80 میلیون دلار می رسید، از مارس 2016 (اسفند 94) به 56 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

در گزارشی نیز که این مؤسسه منتشر کرد، اعلام شد میزان نفت تولیدی در مناطق تحت تسلط داعش از 33 هزار بشکه به 21 هزار بشکه کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است: 50 درصد از درآمد داعش از مالیات ها و مصادره املاک و مؤسسات تجاری است و قاچاق نفت  43 درصد از درآمدهای این گروه را تشکیل می دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار