داعش همکار مافیا شد/ کسب سود سرشار برای تروریست‌ها ناشی از فروش حشیش

دادستان کل ایتالیا آزاد‌سازی فروش حشیش را حربه‌ای بر ضد گروه تروریستی داعش و مافیا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، "فرانکو روبرتی" -- دادستان کل ایتالیا -- از همکاری گروه تروریستی داعش با باند مافیا در قاچاق مواد مخدر خبر داد.

 روبرتی در گفتگو با پایگاه خبری رویترز اعلام کرد: "تحقیقات نشان می دهد داعش و مافیا با یکدیگر همکاری دارند. آنها از طریق قاچاق مواد مخدر و فروش حشیش سود سرشاری را کسب می کنند."

 وی افزود:"جرم زدایی از حشیش و آزاد شدن آن ضربه ای اساسی بر پیکر داعش خواهد بود."

روبرتی مقام اول کشور ایتالیا در مبارزه با مافیا و تروریسم  است. وی درباره مسیری که داعش برای قاچاق حشیش از آن استفاده می کند، گفت: "اصلی ترین راه داعش برای قاچاق حشیش از شمال آفریقا و "الدار البیضاء" (کازابلانکا) در مغرب آغاز می شود و پس از عبور از الجزایر، تونس و شهر "طبرق" در لیبی به شهر ساحلی "سرت" منتهی می شود. بزرگترین پایگاه داعش پس از سوریه و عراق در این شهر ساحلی لیبی قرار دارد."

وی همچنین افزود: "تحقیقات و بررسی های پلیس نشان می دهد سرکردگان جرایم سازمان یافته در ایتالیا که از مدت ها پیش کنترل باند های قاچاق و توزیع مواد مخدر را در این کشور در اختیار دارند با تروریست های شمال آفریقا در قاچاق حشیش همکاری می کنند. "

دادستان کل ایتالیا با بیان اینکه تجارت مواد مخدر هر ساله سود سرشاری را نصیب مافیا و گروه های تروریستی می کند، گفت: "بر اساس گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل، درآمد سالیانه مافیا از تجارت حشیش بالغ بر 32 میلیارد یورو ( 36 میلیارد دلار )است."

 وی افزود: " فروش حشیش یک  منابع درآمد برای  تروریست ها شده است.جرم زدائی و دادن مجوز به حشیش، ضربه سختی را بر پیکر قاچاقچیان و این تروریست ها وارد می کند. "

روبرتی همچنین اظهار داشت: "تروریسم بین‌المللی بودجه خود را از طریق همکاری با مافیا و قاچاق مواد مخدر، کالاهای بازرگانی، نفت و آثار هنری و همچنین آدم ربایی تأمین می کند."

فدریکو روبرتی کتابی را  نیز با عنوان "بر خلاف ترس" درباره وجه شبه گروه های تروریستی افراطی با باندهای مافیایی ایتالیا منتشر کرده است. وی در این کتاب از بهبود روش های مبارزه با مافیا و تروریسم سخن می گوید.

گفته می‌شود ایتالیا تاکنون در معرض حملات تروریستی داعش قرار نگرفته است. عناصر داعش در فیلم های خود پیوسته از احتمال هدف قراردادن رم و واتیکان خبر می دهند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار