شهرکرد؛

سفر مسئولان یونسکو به زیست بوم تنگ صیاد

مسئولان یونسکو و مدیران ملی، اردیبهشت امسال به منطقه ذخیره گاه زیست بوم تنگ صیاد سفر می کنند.

سفر مسئولان یونسکو به زیست بوم تنگ صیاد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان یونسکو و مدیران ملی، اردیبهشت امسال به منطقه ذخیره گاه زیست بوم تنگ صیاد سفر می کنند.

قاسم سلیمانی افزود: اين سفر يك روزه به منظور برگزاري جشن اهداي لوح و ديپلم ذخيره گاه زيست كره تنگ صياد و سبزكوه به استان و بازدید مسئولان از اين ذخيره گاه زيست بوم انجام مي شود.

وی اظهار داشت: با ثبت جهاني اين ذخيره گاه، زمينه تحول در گردشگري، صنايع دستي و توليدات استاندارد شده چهارمحال و بختياري در ميان مدت و بلندمدت فراهم شده است.  

در بیست و هفتمین اجلاس شورای هماهنگی بین‌المللی برنامه انسان و کره مسکون یونسکو (MAB –ICC) از 18 تا 22 خردادماه سال گذشته (94) در کشور فرانسه (پاریس)، ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد و سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۵۳۲ هزار هكتار مساحت، در شبكه جهانی ذخایر زیست كره یونسكو ثبت شد.

ذخیره گاه زیست کره، مناطق حفاظت شده طبیعی زیستی بین المللی هستند که علاوه بر حفاظت، دستاوردهایی نظیر ارائه سایت های مطالعاتی کم نظیر به دانشمندان و تجربه مهارت انسان در پشتیبانی از توسعه پایدار را نمایان می سازند.

منطقه حفاظت شده سبزکوه با مساحت 56 هزار و 308 هکتار در محدوده شهرستان های بروجن، لردگان و کیار، در 150 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و 30 کیلومتری شهر لُردگان قرار دارد.

منطقه سبزکوه از سال 1365 به دلیل ظرفیت غنی گیاهی و جانوری و توپوگرافی ویژه به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و پس از آن در سال 1369 به عنوان منطقه حفاظت شده به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست رسید.

منطقه حفاظت شده تنگ صیاد هم با مساحت 22 هزار و 896 هکتار و پارک ملی تنگ صیاد با مساحت چهار هزار و 372 هکتار جزء مناطق تحت حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری است که در فاصله 10 کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در سال 1349 از طرف شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید و شکار به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع اعلام شد.

تنگ صیاد در سال 1352 با تصویب شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد و در سال 1374 نیز چهار هزار و 372 هکتار از قسمت میانی آن به پارک ملی ارتقاء یافت.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
زنگ خبر شهرستان بن چند ماه که غیر فعال شده و خبری درج نمیکنه کسی هست پیگیر باشه جوابگو باشههههههههههههههههههههههههههههههههه
آخرین اخبار