شهرکرد؛

دریافت مدال بشر دوستانه ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ

سید ﺑﻬﺰاد ﻧﻘﻮی ﭼﺎﻟﺸﺘﺮی از چهارمحال و بختیاری، مدال بشر دوستانه ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ در چهل و ششمین دوره اهدای آن را دریافت کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری؛ سید ﺑﻬﺰاد ﻧﻘﻮی ﭼﺎﻟﺸﺘﺮی از این استان، موفق به دریافت مدال بشر دوستانه ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ در چهل و ششمین دوره دو سالانه اهدای آن در سال ۲۰۱۷ شد.

سید ﺑﻬﺰاد ﻧﻘﻮی ﭼﺎﻟﺸﺘﺮی ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺮﺑﯽ و همکار فعالیت‌های آموزشی و پرستاری ﻫﻼل اﺣﻤﺮ چهارمحال و بختیاری، ﻣﺪرس داﻧﺸﮕﺎه و ﻣﺪﯾﺮ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎنﻫﺎی ﻫﺎﺟﺮ (س) و آﯾﺖاﻟﻠﻪ ﮐﺎﺷﺎﻧﯽ (ره) ﺷﻬﺮﮐﺮد و ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎنﻫﺎی ﭘﻮﺳﺖ رازی و اﻣﺎم (ره) در ﺗﻬﺮان ﺑﻪ ﮐﻤﯿﺘﻪ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﯽ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ در ژﻧﻮ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪه ﺑﻮد که ﻣﺪال ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ را دریافت کرد.

نامبرده هفته آینده با حضور در شهر ژنو در کشور سوئیس، مدال خود را از دست رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دریافت می‌کند.

بر اساس این گزارش؛ سید ﺑﻬﺰاد ﻧﻘﻮی ﭼﺎﻟﺸﺘﺮی تنها مربی و پرستار معرفی شده از جمهوری اسلامی ایران برای دریافت این مدال بود.

گفتنی است: ﮐﻤﯿﺴﯿﻮن ﻣﺪال ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ ﮐﻪ اﻋﻀﺎی آن ﻣﺘﺸﮑﻞ از ﻓﺪراﺳﯿﻮن ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ، ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ ﺻﻠﯿﺐﺳﺮخ و ﺷﻮرای ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ ﭘﺮﺳﺘﺎران اﺳﺖ، ﻃﺒﻖ ﺷﺮاﯾﻂ ﺗﻌﯿﯿﻦﺷﺪه از ﺟﻤﻠﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ، اﯾﺜﺎر و آﻣﺎدﮔﯽ ﺑﺮای اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺖ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی ﻋﻤﻠﯽ ﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﻣﺠﺮوﺣﺎن، ﺑﯿﻤﺎران ﯾﺎ ﺳﺎﯾﺮ آﺳﯿﺐدﯾﺪﮔﺎن و اﻗﺪاﻣﺎت اﺑﺘﮑﺎری ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد ﮐﯿﻔﯿﺖ درﻣﺎن ﯾﺎ آﻣﻮزش، ﺳﻮاﺑﻖ ﮐﺎﻧﺪﯾﺪاﻫﺎ را ﺑﺮرﺳﯽ و اﻓﺮاد واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ را ﺑﺮای درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺪال ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ.

ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ (Florence Nightingale) پرستار، مددکار و بنیانگذار حرفه پرستاری مدرن در ۱۲ ﻣﯽ ۱۸۲۰ میلادی در ﯾﮏ ﺧﺎﻧﻮاده اﻧﮕﻠﯿﺴﯽ در ﻓﻠﻮراﻧﺲ اﯾﺘﺎﻟﯿﺎ ﭼﺸﻢ ﺑﻪ ﺟﻬﺎن ﮔﺸﻮد و زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮد را ﺻﺮف ﺧﺪﻣﺖرﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﺮﺑﺎزان ﻣﺠﺮوح و ﺗﻼش ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد ﺧﺪﻣﺎت درﻣﺎﻧﯽ و اﺻﻼح آﻣﻮزش ﭘﺮﺳﺘﺎران ﮐﺮد. از آنجا که او در تمام طول شب با تحمل بی خوابی به بیماران رسیدگی و برای درمان و دلداری به آن‌ها تلاش می‌کرد، به بانوی چراغ به دست مشهور شد.

ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻨﻈﻮر و ﺑﻪ ﭘﺎس اﯾﺜﺎر و زﺣﻤﺎت وی و ﺑﺎ ﻫﺪف ترویج ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺸﺮ دوﺳﺘﺎﻧﻪ، در ﻧﻬﻤﯿﻦ ﮐﻨﻔﺮاﻧﺲ ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ ﺻﻠﯿﺐﺳﺮخ در سال ۱۹۱۲ میلادی تصمیم ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪ با اختصاص ﺑﻮدﺟﻪای، ﻣﺪال ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﺎ ﻧﺎم ﻓﻠﻮراﻧﺲ ﻧﺎﯾﺘﯿﻨﮕﻞ، ﻫﺮ دو ﺳﺎل ﯾﮏ ﺑﺎر ﺑﻪ ﭘﺮﺳﺘﺎران و ﻣﺪدﮐﺎران واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ اﻫﺪا ﺷﻮد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار