شهرکرد؛

کنفرانس بین المللی اختفا و گرفت در شهرکرد

هفتمین کنفرانس بین المللی «اختفا و گرفت» در رشته علم نجوم و اخترشناسی در شهرکرد در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ هفتمین کنفرانس بین المللی «اختفا و گرفت» در رشته علم نجوم و اختر شناسی از روز گذشته چهارشنبه ۱۸ اسفند ۹۵ در شهرکرد آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

محسن خورشیدی دبیر اجرایی این کنفرانس بین المللی گفت: آشنایی منجمان نیمه حرفه‌ای و دانشجویان رشته‌های فیزیک و اخترشناسی دانشگاه‌های ایران، ترکیه و اندونزی با بروزترین اطلاعات دنیا در چهار زمینه بخش ستارگان متغیر (سیارات فراخورشیدی و فرآیند رصد)، ماه شناسی و اختفای نجومی، اختر زیست شناسی، سیارک و دنباله دار‌ها از اهداف برگزاری این کنفرانس ۳ روزه است.

وی افزود: این کنفرانس از سوی موسسه ستاره شناسی شهر هفشجان با همکاری مدیریت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن علمی دانشجویی فیزیک دانشگاه شهرکرد، اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی فیزیک دانشگاه‌های کشور، مجمع جهانی زمان سنجی و اختفا (IOTA)، سازمان فضایی ایران و اتحادیه جهانی نجوم در حال برگزاری است.

خورشیدی اضافه کرد: در این کنفرانس ۱۸ مقاله پذیرفته شده به صورت سخنرانی و ۱۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی برپایی هفت کارگاه آموزشی با سخنرانی مدرسان دانشگاه‌های آلمان، فرانسه، اسپانیا، ترکیه و ژاپن را از دیگر برنامه‌های این کنفرانس اعلام کرد.

گفتنی است: موضوع اختفا و گرفت زمینه‌ای نیمه تخصصی در علم نجوم است که به اندازه گیری جرم و اطلاعات سیاره‌ها در زمان اختفا در منظومه شمسی مربوط می‌شود.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار