شهرکرد؛

بررسی زمینه های همکاری علمی با دانشگاه بوکو اتریش

نشست بررسی زمینه های همکاری متقابل علمی دانشگاه بوکو اتریش و دانشگاه شهرکرد در وین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نشست بررسی نحوه همکاری های متقابل دانشگاه شهرکرد و دانشگاه بوکو اتریش، با هدف افزایش و گسترش تعاملات و مناسبت های علمی بین المللی، با حضور شایان شامحمدی رئیس دانشگاه شهرکرد، مارتین گرزیک رئیس دانشگاه بوکو و جمعی از مسئولان مربوطه در محل دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه بوکو برگزار شد.

رؤسای دو دانشگاه در این نشست، ضمن معرفی ظرفیت و توانمندی دانشگاه های خود، درخصوص نحوه همکاری در زمینه های مشترک به ویژه کشاورزی، منابع طبیعی و آب به بحث و بررسی پرداختند.

در این نشست، امکان انعقاد یک تفاهم نامه همکاری در زمینه تبادل استاد و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی در قالب بورس یا فرصت مطالعاتی، انجام پروژه های تحقیقاتی بین المللی مشترک و راه اندازی رشته های جدید مطابق با نیازهای زیست محیطی نوین مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد این موارد از طریق دفتر همکاری های علمی و بین المللی دو دانشگاه پیگیری شود تا پس از جمع بندی نهایی توسط دپارتمان های دو طرف، به امضا برسد.

گفتنی است: دانشگاه بوکو از جمله دانشگاه های مطرح در دنیا با رتبه 13 و در قاره اروپا با رتبه 2 می باشد و بر اساس رتبه بندی های بین المللی و رتبه بندی موضوع QS، جزء 100 دانشگاه برتر در زمینه کشاورزی و علوم جنگل به شمار می رود.

دانشگاه شهرکرد هم در غرب شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) و کیلومتر 2 جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

این دانشگاه در حال حاضر دارای 8 هزار و 294 دانشجوی مقاطع مختلف در 182 رشته تحصیلی شامل 153 رشته دولتی و 29 رشته پردیس، و 8 دانشکده و 8 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی، با 300 نفر عضو هیأت علمی است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار