شهرکرد؛

زندان پايان راه تهديد و اخاذی در شبكه اجتماعی

فردی كه با دسترسی به تصاوير خصوصی خانمی جوان، باعث هتك حيثيت اين شهروند شده بود،توسط پليس فتا استان دستگير شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در پی شكایت خانمی جوان مبنی بر اینكه حدود 5 ماه پیش در فضای مجازی با شخصی به هویت علی آشنا شدم كه با جلب اعتماد من تصاویر خصوصی من را به دست آورد و با ارسال پیام های تهدید آمیز برای من و خانواده ام  قصد اخاذی دارد، موضوع به طور ویژه در دستور کار مأموران دایره مبارزه با جرایم پلیس فتا قرار گرفت. 
  
سرهنگ دوم مرتضی عسگری افزود: كارشناسان این پلیس با انجام تحقیقات و جستجو در فضای سایبر و اقدامات تخصصی، متهم را شناسایی و طی یك عملیات غافلگیرانه دستگیر كردند. 
  
وی ادامه داد: متهم در مواجهه با مدارك و مستندات این پلیس، صراحتا لب به اعتراف گشود و انگیزه خود از ارتكاب این عمل مجرمانه را جلوگیری از قطع رابطه دوستی شاكی با خود عنوان كرد. 
  
عسگری در پایان، با بیان این نكته كه متهم با صدور حكم مرجع قضائی راهی زندان شد، به شهروندان توصیه کرد: از انتخاب عكس شخصی خود به عنوان پروفایل نرم افزار های شبكه های اجتماعی  و اشتراك گذاری و ارسال اطلاعات خصوصی خود به افراد غریبه در فضای مجازی جدا خودداری کنند زیرا امكان اخاذی و سوء استفاده از عكس های شخصی وجود دارد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.