لاوروف: مذاکره‌ای میان مسکو و واشینگتن درباره سوریه و سرنوشت اسد انجام نشده است

وزیر خارجه روسیه برگزاری مذاکرات محرمانه میان مسکو و واشینگتن درباره سوریه و سرنوشت بشار اسد را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "سرگئی لاوروف،" وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای چینی و هندی خود گفت: اینکه برخی می گویند کانال محرمانه ای میان ما و واشینگتن وجود دارد یا اینکه ما به صورت محرمانه درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مذاکره می کنیم درست نیست. این اظهارات تلاشی برای به شکست کشاندن روند ژنو و دور زدن قطعنامه شورای امنیت است که در آن تأکید شده مردم سوریه خود سرنوشت کشورشان را تعیین می کنند.

وی گفت: ما تنها سؤالاتی را در مقابل آمریکایی ها درباره بستن مرزهای ترکیه وسوریه مطرح کردیم. موضوع حمایت مالی از تروریسم همچنان وجود دارد و تمامی مسائل در این زمینه نیز بررسی می شود. اینکه می گویند ما با برکناری اسد موافقت کرده ایم تلاشی برای خدشه دار کردن چهره مسکو است.

لاوروف گفت: ما از تلاش های استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه برای تنظیم روند مذاکرات از نظر مسائل لجستیکی تلاش می کنیم و از آمریکا می خواهیم ترکیه را به مشارکت کردهای سوریه در مذاکرات قانع کند.

اخیراً برخی منابع غربی مدعی شدند که آمریکا و روسیه درحال مذاکره و تلاش برای بستن پرونده انتقال سیاسی در سوریه تا تابستان هستند.

همچنین پیشتر گزارش شده بود که روسیه و آمریکا درحال تهیه پیش نویس قانون اساسی برای سوریه هستند که آمریکا این خبر را تکذیب کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار