کرمانشاه؛

بازدید معاون اول رییس جمهور از طرح های شاخص کشاورزی

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طی سفر یک روزه‌ به استان کرمانشاه از طرح‌های شاخص بخش کشاورزی استان کرمانشاه بازدید نمود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جهانگیری همزمان با افتتاح سد تنگ حمام قصرشیرین و دایک در شهرستان گیلان‌غرب که با حضور  رازانی استاندار کرمانشاه، شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه انجام شد، از پروژه پرورش ماهی در قفس دردریاچه سد تنگ حمام بازدید نمود.

 شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد تنگ حمام در سال گذشته 150 تن تولید داشته است و پتانسیل تولید 700 تن در سال را دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه تولید ماهیان خاویاری و کپورماهی در قفس با ظرفیت یک هزار تن در سال خواهد بود افزود: این طرح در قالب پنج تا ده مجموعه قفس دو هزار متر مربعی انجام می‌گیرد و هر مجموعه دارای ده باب قفس 200 مترمربعی و با مساحت کل یک تا دو هکتار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سد تنگ حمام در فاصله 17 كیلومتری قصرشیرین قرار دارد افزود: این سد آب3200  هكتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را تامین می كند.

وی با بیان ویژگیهای این سد که تحولی عظیم را در بخش کشاورزی مناطق گرمسیری ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: این سد  از نوع مخزنی خاكی سنگریزه ای با هسته رسی است و توانایی ذخیره 44 میلیون متر مكعب آب در سال را دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه كار ساخت این پروژه از سال 84 آغاز شده تصریح کرد: این طرح با 620 میلیارد ریال اعتبار  توسط شركت پیمانكار جهاد نصر كرمانشاه به اجرا درآمده است.

ایجاد باغ به صورت مدرن یکی از سیاست‌های جهادکشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: توسعه باغات به شکل مدرن تحولی اساسی در افزایش تولید محصولات باغی ایجاد خواهد کرد.

 شهبازی افزود: ایجاد باغ به صورت مدرن یکی از سیاست‌های ما در راستای عملیاتی کردن بخش کشاورزی است و از ایجاد باغ به شکل سنتی حمایت نمی‌شود.

وی گفت: گلخانه‌ها در افزایش میزان عملکرد  و  کاهش مصرف آب بسیار تاثیرگذار هستند و یکی از سیاست‌های ما افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای  است.

شهبازی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه حدود 39 هکتار گلخانه داریم افزود: قصد داریم این سطح را طی یکسال به بیش از 200 هکتار برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزایش تولید محصولات کشاورزی را در توسعه صادرات این بخش نیز مهم دانست و خاطرنشان کرد: با افزایش  تولیدمحصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیاز داخلی می‌توان  ارز آوری و اشتغال مولد  را بیش از پیش افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از حدود 250 هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز انجام شده است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.