اسکولاری: چین به زودی قطب فوتبال آسیا میشود

سرمربی برازیل در جام جهانی 2014 و قهرمان جهان در سال 2002 از لیگ چین به عنوان یکی از بهترین لیگ های جهان عنوان کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از گلوبوی برازیل، لوئیس فیلیپه اسکولاری که بعد از جام جهانی در لیگ چین و گوانگ ژو مربیگری خود را دنبال کرد توانست با این تیم به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برسد.

در همین رابطه این مربی برازیلی که در این کشور فعالیت می کند گفت: فوتبال در چین خودش را با کشورهای دیگر متمایز کرده است. خوشحالم که در این کشور فعالیت می کنم.

چین فرهنگ فوتبالی متفاوتی دارد. چین کشور فوق العاده است و لیگ فوتبال در این کشور یکی از بهترین لیگ های فعلی در جهان است و من مطمئن هستم این لیگ به فوتبال چین کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد تا چین به زودی به قطب فوتبال در آسیا تبدیل شود.

اسکولاری ادامه داد: دولت چین حمایت خوبی از فوتبال در این کشور دارند و سرمایه گذاری خوبی که در این کشور در سال های اخیر انجام شده است خیلی شرایط را برای رشد و گسترش فوتبال در این کشور فراهم کرده است.

در یکی دو سال گذشته بازیکنان بزرگ زیادی با هزینه های گزاف به لیگ چین پیوستند و حضور این بازیکنان نیز باعث بالا رفتن حق پخش تلویزیونی در این کشور شده است و کشورهای زیادی درخواست پخش تلویزیونی لیگ این کشور را دارند و همین باعث شده بستر خوبی برای رشد بازیکنان جوان فوتبال چین در حضور این بازیکنان فراهم شود.

چین یکی از 12 تیم آسیایی است که شانس حضور در جام جهانی را دارد و امیدوار است بتواند در جام جهانی حاضر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.